اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عراق با تشرف محدود زائران خارجی موافقت کرد+فیلم

در حالی که سال گذشته طرف عراقی به دلیل شیوع کرونا از ورود زائر خارجی ممانعت می‌کرد، امسال محدودیت‌ها را برای تشرف زائران خارجی به عتبات کاهش داده و با اعزام محدود به این کشور موافقت کرده است.

عراق با تشرف محدود زائران خارجی موافقت کرد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر که بسیاری از مسؤولان کشورمان عامل شیوع کرونا در ایران را سفر به عراق اعلام و ممنوعیت سفر به این کشور را با جدیت دنبال می‌کنند، اما درباره سفر به کشوری مثل ترکیه با وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر شهرهایش، همچنان محدودیتی نگذاشته‌اند، بسیاری از مردم سایر کشورهای اسلامی در قالب کاروان‌هایی به عتبات مشرف شده و برای رهایی از کرونا به ارباب متوسل شدند.

صبح امروز گروهی از مردم پاکستان با وجود شیوع کرونا برای زیارت سیدالشهدا (ع) به کربلا تشرف یافته و در بین‌الحرمین برای شفای بیماران و رهایی از کرونا دست‌های دعا را به سوی آسمان بالا بردند.

 


این امر در حالی است که سال گذشته طرف عراقی از ورود زائر خارجی ممانعت می‌کرد، اما به گفته منابع آگاه امسال عراقی‌ها برای حضور زوار خارجی محدودیت‌ها را کاهش دادند و پذیرای زوار سایر کشورها با اعمال محدودیت‌ها هستند.

 با توجه به شرایط موجود، در مرحله نخست طرف عراقی با اعزام محدود به این کشور موافقت کرده است. البته اعزام زائران ایرانی به عتبات در گرو موافقت ستاد کرونا است که تاکنون تصمیم مسؤولان بر ادامه توقف سفر به عتبات بوده است.

به گزارش فارس، مسؤولان ستاد کرونا عامل شیوع کرونای  انگلیسی را تردد از مرزهای جنوبی و از کشور عراق می‌دانند و حتی حسن روحانی در شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی کرونا، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل موج چهارم کرونا را ورود ویروس انگلیسی از عراق به ایران عنوان کرد. اما با شیوع کرونا مسیر زیارت سیدالشهدا (ع) با تصمیم مسؤولان و ستاد کرونا بسته شد و اکنون بیش از یک سال است که هیچ زائری از کشورمان در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف نشده و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام کاوران‌ها در ۱۳ ماه اخیر هیچ کاروانی به عتبات اعزام نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول