اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تجهیزات ایران‌ساخت در حوزه علوم شناختی به بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی رسید

بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری به تجهیزات ایران‌ساخت مجهز شدند.

تجهیزات ایران‌ساخت در حوزه علوم شناختی به بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی رسید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این اقدام با هدف توسعه و گسترش فعالیت های کمی و کیفی پژوهش‌های علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی و دسترسی متخصصان و پژوهشگران به امکانات و خدمات آزمایشگاهی انجام شد

حمایت از ایجاد زیرساخت‌ های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد یک شبکه موفق برای ‌اشتراک‌ گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از اهداف مهم ستاد است.

در این راستا، تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط برای کمک به انجام پژوهش‌های در مرز دانش و به ‌روز و تحقیقات مورد نیاز برای دستیابی به خدمات و فناوری های این حوزه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی در دستور کار قرار دارد.

تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست ‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌ های شناختی معاونت علمی و فناوری محسوب می شود.

البته انتخاب مراکز علمی برای حمایت تجهیزاتی بر اساس وجود رشته علوم شناختی، محققان محوری کار با تجهیزات و هم سرمایه گذاری مراکز علمی صورت می گیرد.

با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی و از طریق تعاملی که با بیش از 25 شرکت فعال در حوزه علوم شناختی انجام گرفته است، تاکنون چندین مرکز علمی در کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف ‌نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای مجهز شده‌اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول