اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رسالت هنرمند انقلابی ایجاد امید در جامعه است/ گاهی در معرفی آثار هنرمندان انقلابی کوتاهی می‌شود

جوان هنرمند اهل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنری که در خدمت انقلاب و به اهداف انقلاب اسلامی وفادار باشد، هنر انقلابی است، گفت: رسالت و وظیفه یک هنرمند انقلابی در شرایط فعلی ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

رسالت هنرمند انقلابی ایجاد امید در جامعه است/ گاهی در معرفی آثار هنرمندان انقلابی کوتاهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هنر اصیل صیقل‌دهنده اسلام ناب است و هنرمند انقلابی با درک درست از این رسالت خود سعی خواهد کرد در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام ناب حرکت کند. هنر باعث اصالت انسان است و هنرمند اصیل و با دغدغه در برابر چالش‌های جامعه خود و جبهه حق بدون دغدغه نیست.

در واقع هنر انقلابی تلاش می‌کند تا جامعه به سمت آگاهی حرکت کند و اساساً این هنر در برابر گمراهی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

رمز موفقیت جامعه آگاهی جامعه است و این امر با هنر انقلابی محقق خواهد شد چراکه علاوه بر داشتن ذوق و سلیقه هنری مخاطب را با آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز آشنا می‌کند و این امر در  آثار شهید آوینی به خوبی مشهود است و ایشان توانسته در آثار خود مخصوصاً در کتاب «رستاخیز جان» امام را به هنرمندان به شکل واقعی بشناساند.

لذا در ادامه پای صحبت‌های جوان هنرمندانقلابی از چهارمحال و بختیاری نشسته‌ایم تا آگاهی‌های بیشتری از هنر انقلابی کسب کنیم و با مشکلات هنرمندان این هنر بیشتر آشنا شویم تا شاید کمی از دینمان به این عرصه را جبران کرده باشیم.

جمال‌الدین خدابخشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در تعریف هنر انقلاب اسلامی، گفت: هنری که در خدمت انقلاب و نظام اسلامی باشد و به اهداف انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی، زیر بار زور نرفتن، استقلال، برپایی عدالت و ... که برای محقق شدن این آرمان‌ها تلاش بسیاری شده، وفادار باشد، هنر انقلابی نامیده می‌شود.

مجری شبکه جهانبین چهارمحال و بختیاری افزود: به شخصی که آثار و هنرش در خدمت همین آرمان‌های انقلاب باشد و با زبان هنر این آرمان‌ها را به جامعه انتقال دهد نیز هنرمند انقلابی گفته می‌شود، هنرمند انقلابی باید این آرمان‌ها را باور کند و برای این اهداف فعالیت کند و هیچ تفاوتی ندارد که به این باور با چه رشته‌ هنری جامعه عمل بپوشاند.

خدابخشی در خصوص اینکه هنر انقلابی تا چه حدی در جامعه امروز شناخته شده است، ادامه داد: انسان فطرتاً ذات پاکی دارد و قطعاً همه شعارهای عدالت، آزادی، استقلال و... را دوست دارد و هیچگاه زیر بار ظلم و زور نمی‌رود، لذا قطعاً مردم از هنری که این ویژگی‌ها را داشته باشد استقبال می‌کنند حال این امر بسته به هنرمند دارد که در اثرش تا چه حدی ذوق هنری به کار ببرد و برای نمایش هرچه زیباتر این شعارها از چه ابزاری کمک بگیرد که هر چه ذوق هنری بیشتری در اثر دیده شود قطعا مخاطب را بیشتر مجذوب می‌کند و اثرگذاری بیشتری در قلب و ذهن او خواهد داشت.

تبلیغ هنر مهمتر از ساخت هنر است

وی اظهار کرد: بخشی از اثرگذاری هنر و تأثیرگذاری هنر انقلابی در جامعه بسته به هنر و ارزش هنر دارد که اگر هنرمند با شیوه عالی آن اثر را نشان دهد می‌تواند مخاطب را جذب کند و ادامه اثرگذار بودن هنر به تمام دستگاه‌های متولی و داعیه‌دار هنر مربوط می‌شود که باید دست به کار شوند تا هنر تولید شده را حمایت و عرضه کنند در واقع باید گفت تبلیغ هنر مهم‌تر از ساخت هنر است زیرا اگر هنری هرچند فاخر و ارزشی ساخته شود اما به مردم معرفی نشود قطعاً مخاطب از ساخت آن بی‌خبر می‌ماند و نمی‌تواند فیلم ساخته شده را ببیند.

همه دستگاه‌های اداری که بخشی به اسم فرهنگ و هنر را در خود جای داده‌اند و بابت این امر بودجه دریافت می‌کنند برای شناساندن هنر انقلابی نقش دارند و مسئولند.

این راوی جوان دفاع مقدس ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید در معرفی تولیدات انقلابی در سطح جامعه فعالیت کنند و به مردم در رابطه با آن اثر ساخته شده آگاهی دهند، همه دستگاه‌های اداری که بخشی به اسم فرهنگ و هنر را در خود جای داده‌اند و بابت این امر بودجه دریافت می‌کنند برای شناساندن هنر انقلابی نقش دارند.

خدابخشی افزود: اگر هر کدام از این دستگاه‌ها نقش خود را به درستی ایفا کند نتیجه آن را در شناساندن هنر انقلابی به جامعه و تاثیرگذاری این هنر در میان مخاطبان خواهیم دید.

ساخت اثر به زبان مردم؛ مهمترین راه جذابیت هنر

مجری تلویزیون استان تصریح کرد: هنرمند قبل از تولید اثر باید نیازسنجی  کند و مخاطب را بشناسد و سپس هنرش را باید با زبان مردم تولید کند یعنی بتواند آرمان‌هایی که برای آن تلاش بسیاری شده است را با زبان مردم در قالب هنر تولید کند تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند در این صورت هنر جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه اثرگذاری بالایی نیز خواهد داشت.

تجلیل از هنرمند در شناساندن هنر انقلابی کفایت نمی‌کند

این هنرمند انقلابی در خصوص نحوه شناساندن هنر انقلابی در جامعه گفت: هنرمند نمی‌تواند همه هزینه‌های تولید و تبلیغ اثرش را تامین کند و دیده شدن یک اثر حمایت مالی را می‌طلبد پس صرفاً تجلیل از هنرمند در شناخت هنر انقلابی کفایت نمی‌کند و سودی برای شخص ندارد.

خدابخشی اظهار کرد: هنرمند انتظار دارد هنرش در جامعه دیده شود زیراکه برای این هنر ماه‌ها و سال‌ها زحمت کشیده و اگر هنرش معرفی و تبلیغ نشود و به گوش مردم نرسد تصور می‌کند هنرش آنچنان که باید به نتیجه نرسیده است، پس مهمتر از تجلیل از هنرمند شناساندن اثرات او است زیرا که اثر همان حرف هنرمند را می‌زند.

هنر انقلاب آنگونه که باید در استان آموزش داده نشده حال این کوتاهی می‌تواند از طرف هنرمند یا از طرف دستگاه‌های متولی باشد که نتوانستیم آنگونه که باید نیروی جوان هنرمند انقلابی در استان تربیت کنیم.

کوتاهی در آموزش هنر انقلابی مهمترین چالش این هنر است

وی به برخی از مشکلات هنرمندان انقلابی در سطح استان اشاره کرد و افزود:  علاوه بر مشکلات مالی که عمده مشکلات هنرمندان استان می‌باشد کوتاهی‌هایی نیز در آموزش به چشم می‌خورد، در واقع یعنی هنر انقلاب آنگونه که باید در استان آموزش داده نشده حال این کوتاهی می‌تواند از طرف هنرمند یا از طرف دستگاه‌های متولی باشد که نتوانستیم آنگونه که باید نیروی جوان هنرمند انقلابی در استان تربیت کنیم که این مشکل اساسی است و باید توجه بیشتری به آن شود.

ایجاد امید و نشاط در جامعه رسالت اصلی هنرمند انقلابی

این هنرمند هم‌استانی در پایان رسالت هنرمند انقلابی را ایجاد امید و نشاط در جامعه دانست و بیان کرد: رسالت و وظیفه یک هنرمند انقلابی همانند پزشکی که به بیمارش امید می‌دهد، امید و نشاط بخشیدن به مردم در زمانی که جامعه در شرایط بد اقتصادی همراه با شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که همگان به چشم می‌بینیم است.

وی افزود: هنرمند باید با اثرش فضایی را ایجاد کند که مخاطب دقایقی را با تماشای آن اثر از مشکلاتش جدا شود و در پایان نیز حس امید و نشاط در مخاطب دیده شود.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول