اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رستمی: غرب به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات ایران است/ سند دانشگاه اسلامی را باید کامل اجرا کنیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: غربی‌ها به دنبال این هستند که در ایران دولتی روی کار آید که سیاست‌هایش با غرب همراهی داشته باشد و در مسیر سازش و تعامل با غرب و در راستای منافع غرب حرکت کند.

رستمی: غرب به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات ایران است/ سند دانشگاه اسلامی را باید کامل اجرا کنیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری و مجازی مسئولان دفاتر نهاد و مدیران محترم گروه های معارف اسلامی دانشگاهها با اشاره به تعداد و کیفیت مخاطبینی که در دانشگاه‌ها وجود دارند،گفت: این موضوع مسئولیت ما را برای پیگیری و پیش برد برنامه ها دو چندان می کند.

وی افزود: ما در فضای دانشگاهی شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم و نیاز است متناسب با این تغییرات مسئولیت و تکالیف را مورد توجه قرار دهیم.

رستمی تاکید کرد: جریان ترویج شبهه و ابهام نسبت به مبانی و اصول اعتقادی چه در حوزه باورهای دینی و چه در حوزه های اجتماعی و سیاسی خیلی گسترده است و تلاش های زیادی برای از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام به کار برده می شود. از طرفی ما تحولاتی در حوزه های عاطفی و احساسی شاهد هستیم، موضوعی که بخش زیادی از مخاطبین را در معرض هجمه خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در حوزه های رفتاری هم ما شاهد تغییراتی هستیم. ارتباطات انسان ها با یکدیگر، روابط خانوادگی، در محیط های علمی و آموزشی، در حوزه های سبک زندگی و غرق شدن در فضای مجازی و غفلت از زیست واقعی، در بحث میزان صبر بردباری و تاب آوری و بحث های مرتبط با همدلی و حوزه آسیب های اجتماعی این‌ها موضوعاتی است که ما با مسائلی در این حوزه مواجه هستیم.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه یادآور شد: این مسائل می طلبد که مسئولیت‌ها و ورود به این مسائل با برنامه ریزی دقیق‌تر صورت گیرد و ورود جدی تری به این مسائل داشته باشیم.

حجت الاسلام رستمی گفت: نهاد نباید در فضای آموزش عالی کشور تنها به رویکرد فرهنگی اکتفا کند، یکی از نواقص که ما در فضای محیط های آموزشی در دانشگاه و چه در آموزش و پرورش داریم این است که حوزه های معرفتی، دینی، باورها و اعتقادات در قالب برنامه های فرهنگی و فوق برنامه در نظر گرفته می شود در حالی که فضای آموزش عالی فضایی است که ما معتقدیم خروجی آن باید یک انسان تحصیل کرده، کارشناس، متدین و باورمند باشد.

وی افزود: اگر ما موضوع دین و نماز را یک برنامه فوق برنامه تلقی کنیم عملا ارزیابی هر مجموعه بر اساس برنامه های اصلی در نظر گرفته می شود و برنامه های دینی به عنوان برنامه های فوق برنامه نقشی در ارزشیابی برنامه ها نخواهند داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: سند دانشگاه اسلامی کار ارزشمندی بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شده و با همین نگاه جامع به دانشگاه نگاه می‌کند و می‌گوید دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که آموزش، مدیریت و فرهنگش باید اسلامی باشد .

رستمی ادامه داد: رویکردی که ما در فضای جدید نهاد دنبال می کنیم این است که ما علاوه بر بحث های فرهنگی که باید ارتقا پیدا کند در بحث‌های آموزش، پژوهش و مدیریت دانشگاه هم به دنبال اجرای سند دانشگاه اسلامی هستیم.

وی گفت: در این فضا توجه به فضای آموزشی دانشگاه، استفاده از توان ظرفیت آموزش اساتید و کلاسها و مجموعه فعالیتهای آموزشی دانشگاه برای اهداف سند دانشگاه اسلامی، توجه به اهداف حرفه‌ای معلمی و آداب تدریس و ... اینها جزء موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم و جز رویکردهای جدید نهاد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در بحث پژوهش هم، تحقق نظام پژوهش سند دانشگاه اسلامی و توجه به رشد و نشاط علمی دانشگاه، نظارت بر پایان نامه ها و موضوعات پایان نامه ها، ارتباط بین دانشگاه و حوزه و ترویج اخلاق علمی و اخلاق پژوهش و در نظام آموزش، حفظ روحیه اخلاقی و معنوی مدیران و تحقق ارزشهای اسلامی در جریان مدیریتی دانشگاه در کنار فعالیت های فرهنگی نهاد از ماموریت‌ها و اقدامات ما باید باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مردم سالاری و همراهی مردم در سرنوشت کشور و مشارکت آنها در سرنوشت سیاسی خودشان یک موضوع اصلی بوده نه یک موضع تشریفاتی.

وی افزود: مردم ما از ابتدای شکل گیری انقلاب مردم در مورد آینده نظام نظر دادند و در سالهای مختلف هم شاهد برگزاری انتخابات های مختلف در کشور بوده ایم که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

رستمی گفت: ما در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو خواهیم داشت، طبیعتا غربی ها به دنبال این هستند که در ایران دولتی روی کار آید که سیاست هایش با غرب همراهی داشته باشد و در مسیر سازش و تعامل با غرب و در راستای منافع غرب حرکت کند به همین دلیل برایشان مهم است که چنین دولتی در کشور ما سر کار آید برای همین اگر اطمینان کسب کنند، در این فضا گام بر می دارند و اگر احساس کنند در این مسیر موفق نیستند به دنبال زیر سوال بردن انتخابات و کم کردن مشارکت و ... می روند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تصریح کرد: غرب الان علنا تصریح می کند که برای ما مهم است که دولت آینده ایران ادامه دهنده راه برجام باشد به همین دلیل هم الان دارند به دنبال دادن امتیازها و مشوق هایی برای تاثیر در افکار عمومی برای موفقیت دولت های همسو با غرب هستند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و مشکلاتی که برای ایران و کشورهای دنیا ایجاد کرده،گفت: این مشکلات موجب شده تا رسانه‌های معاند و دشمنان مردم و نظام به دنبال پمپاژ ناامیدی در میان مردم باشند به همین دلیل همه ما برای بالابردن مشارکت مردم در انتخابات و اینکه مردم در سرنوشت کشور سهیم باشند وظیفه مضاعفی داریم و باید با استفاده از ظرفیت های مختلف به خصوص ظرفیت فضای مجازی در راستای این مهم گام برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول