اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

دیپلماسی هندبال جلوتر از فوتبال/ شیطنت‌های داخلی و بازی در زمین دشمنان

در شرایطی که فدراسیون فوتبال هنوز در بحث میزبانی مسابقات دچار مشکل است، فدراسیون هندبال به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شد.

دیپلماسی هندبال جلوتر از فوتبال/ شیطنت‌های داخلی و بازی در زمین دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش فدراسیون هندبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون آسیا آمادگی خود را برای میزبانی بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا رسما اعلام کرد و با توجه به اهمیت این مسابقات و صعود 4 تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی 2023 سوئد و لهستان، مسئولین فدراسیون رایزنی های فشرده خود را جهت اخذ میزبانی مهمترین و معتبرترین مسابقات آسیا ادامه دادند.

پس از تماس‌ها و پیگیری‌های مسئولان فدراسیون با مقامات آسیایی، سه شنبه 17 فروردین 1400، فدراسیون آسیا با ارسال نامه‌ای به طور رسمی ایران را به عنوان میزبان بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهانی 2023 سوئد- لهستان معرفی کرد. براساس برنامه اعلام شده این رقابت‌ها در ژانویه 2022 (دی ماه 1400) برگزار خواهد شد.

فدراسیون هندبال دو هفته فرصت دارد تا اسامی شهرهای میزبان را به کنفدراسیون آسیا اعلام کند و آسیا پس از بررسی شرایط شهر میزبان را معرفی خواهد کرد‌. موضوع هتلینگ و سالن برگزاری و همچنین داشتن دو سالن تمرینی در کنار سالن اصلی مسابقات از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شهر میزبان خواهد بود.  علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال طی روزهای آینده در این خصوص با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز جلساتی را برگزار خواهد کرد.

همچنین سیدحسن افتخاری در خصوص درخواست میزبانی اصفهان برای مسابقات هندبال قهرمانی آسیا اظهار داشت: هنوز تصمیم قطعی در مورد این موضوع گرفته نشده است؛ اصفهان شرایط میزبانی را دارد. طی جلسات آینده با اداره کل و در صورت موافقت، برای میزبانی درخواست می‌دهیم. خود باشگاه‌ها نیز باید همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند احتمالاً سایر استان‌ها هم درخواست میزبانی دارند ولی شرایط اصفهان خوب است؛ سالن ورزشگاه نقش جهان برای برگزاری مسابقات و جایگاه تماشاگران شرایطی خوبی دارد از طرفی با وجود چند سالن در اصفهان امکانات برای تمرین تیم‌ها نیز فراهم است.

این میزبانی در شرایطی به نام ایران ثبت شد که چندی پیش پس از ارسال مدارک دریافت میزبانی از سوی 4 باشگاه حاضر در رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فدراسیون برای دو رقابت مهم پیش رو (لیگ قهرمانان و مرحله اول مقدماتی جام جهانی) کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این دو نامه، نامه‌ای مفصل به مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون ارسال کرده است.

در نامه‌ای که ویند سور جان دبیرکل کنفدراسیون آسیا خطاب به نبی و در بندهای مختلف به رشته تحریر درآورده، چالش‌هایی است که فوتبال ایران با آن درگیر است؛ مسائلی چون تحریم، حق پخش، مشکل نهادهای مالی و... که اتفاقا اکثر آنها فرا سازمانی و تصمیم‌گیری درباره آن فراتر از حیطه فدراسیون است. انتشار این نامه در موضوع عدم اعطای میزبانی در رقابت های پیش رو را روشن می‌کند. با این توضیح که ظاهرا در موضوع برگزاری مسابقات در بحرین، مسائل دیگری نیز در آن دخیل بوده‌اند.

همچنین در هفته‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، بحرین میزبانی مقدماتی جام جهانی در گروه ایران را برعهده خواهد داشت و این در حالی است که فدراسیون امید زیادی داشت تا میزبانی را در دست بگیرد و چهار بازی پایانی را در خانه برگزار کند. 

پس از این اتفاقات صفحه رسمی فدراسیون هندبال با انتشار عکس از بازیکنان تیم ملی و با کنایه به فدراسیون فوتبال نوشت «وقتی دیپلماسی هندبال آبروی از دست رفته در فوتبال را خرید» و این موضوع واکنش زیادی در رسانه‌ها داشت، اما باید به این موضوع توجه کرد که هندبال ایران توانست حقانیت ایران را ثابت کند. در شرایطی که همچون فوتبال، کشورهای عربی نفوذ زیادی در کنفدراسیون آسیا دارند، اما فدراسیون ایران توانست این میزبانی ارزشمند را بگیرد. در نهایت همه مسئولان، رسانه‌ها و مردم باید بدانند که همه در یک کشتی هستیم و گرفتن میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط ایران موجب پیشرفت ورزش کشور خواهد شد، اما متاسفانه این روزها برخی‌ها با مقابل هم قرار دادن دو فدراسیون به دنبال ایجاد حاشیه هستند.

در شرایطی که همه باید دست به دست هم دهند تا کشورمان یک میزبانی باشکوه و تمام عیار را داشته باشد و به مسئولان آسیایی و جهانی سایر رشته‌ها ثابت شود که ایران مشکلی برای پذیرایی از تیم‌های دیگر ندارد، برخی ها با شیطنت‌های خود آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند. این اتفاق در گذشته هم در هندبال رخ داده بود و برخی افراد با سنگ‌اندازی‌های خود مانع از حضور سرمربیان بزرگ دنیا در کشورمان شده بودند. گرفتن میزبانی در هر رشته‌ ورزشی یک افتخار برای ورزش کشورمان محسوب می‌شود و توقع می‌رود همه برای هرچه بهتر برگزار شدن آن رویداد بسیج شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول