اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: در امتداد برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی و استمرار اقداماتی که در کنگره شهدای استان انجام شد اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز در دستور کار قرار گرفت.

اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابراهیم پوراسماعیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص  جزئیات بخش استانی اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز اظهار کرد: آن چیزی که امروز در محیط دانشگاهی و دانشجویی به آن احتیاج داریم شناخت و معرفی الگوهای کامل به نسل جوان است که این مسئله رسالت سنگینی بر دوش همه گذاشته و  باید به‌درستی انجام شود.

وی افزود: شهدا به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای نسل جوان، امروز در اختیار ما هستند که باید این هنر را داشته باشیم و از آنها به‌درستی بهره ببریم چراکه سبک و زندگی شهدا در موفقیت نسل جوان بسیار اثرگذار است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در طول این سال‌ها جمعیت دانشگاهی استان اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاه انجام دادند که البته کافی نیست.

پوراسماعیل بیان کرد: برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو که به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی انجام شد فضا را به شکل قابل توجهی برای انجام اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه فراهم کرد و به نوعی یک رزمایش بزرگ فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام داد.

وی اضافه کرد: در اجلاسیه شهدای دانشجو استان که در هفتم مهرماه سال ۹۸ برگزار شد علاوه بر تبیین نقش شهدای استان در دفاع مقدس و جایگاه دانشگاه و دانشجویان در افتخارات به دست آمده دفاع مقدس اقدامات علمی نظیر چاپ کتاب و تولیدات محتوایی زیادی انجام شد که باید استمرار داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: نکته‌ای که امروز باید بیشتر در خصوص نقش دانشجویان در دفاع مقدس به آن توجه شود جهاد علمی است که دانشجویان علاوه بر جهاد دفاعی این کار مقدس را انجام دادند و امروز اگر می‌خواهیم دانشجویان علاوه بر نقش‌آفرینی در مسائل علمی در مسائل فرهنگی نیز نقش داشته باشند باید جهاد علمی، دفاعی و فرهنگی انجام گرفته در دفاع مقدس به خوبی تبیین شود.

پوراسماعیل ادامه داد: استان مرکزی بیش از ۱۰۵ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده که هرکدام از این شهدای والامقام سیره و سبک زندگی بسیار قابل اهمیتی دارند و باید با همه توان برای معرفی این بزرگواران به نسل جدید تلاش کنیم و همه ظرفیت‌ها را پای کار آوریم.

وی افزود: در امتداد برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی و استمرار اقداماتی که در کنگره شهدای استان انجام شد اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز در دستور کار قرار گرفت که با توجه به استقبال خوب دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از این جشنواره پیش‌بینی یک اقدام بزرگ در حوزه شهدای دانشجو را در سطح ملی خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین‌المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه در انقلاب اسلامی، نقش بسیج دانشجویی در دفاع مقدس از جمله محورهای موضوعی اولین جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز است.

پوراسماعیل خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر و عکس از بخش‌های جشنواره است که دهم اردیبهشت ماه سال جاری آخرین‌مهلت ارسال آثار، یکم الی سیزدهم خردادماه سال جاری آیین اختتامیه استانی و هفته پایانی خردادماه سال جاری نیز آیین رونمایی از فراخوان ملی جشنواره خواهد بود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره واقع در اراک، میدان امام خمینی(ره)، شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک، معاونت فرهنگی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول