اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمار بالای تلفات مهاجران مکزیکی در آمریکا به خاطر ویروس کرونا

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، شمار مرگ و میر مهاجران مکزیکی در آمریکا نسبت به قبل از شیوع پاندمی کرونا حدود 50 درصد افزایش داشته است.

آمار بالای تلفات مهاجران مکزیکی در آمریکا به خاطر ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که هزاران کارگر مهاجر مکزیکی طی یک سال گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا فوت کرده‌اند و میزان مرگ و میر این افراد در ایالات متحده به نسبت سالهای قبل از شیوع کرونا، هفتاد درصد افزایش یافته است. 

این روزنامه آمریکایی با اشاره به شمار مرگ و میر بالای مهاجران مکزیکی گزارش داد که بازگرداندن اجساد این افراد به کشورشان هم به یک معضل برای دولت و دیپلماتهای مکزیکی در آمریکا تبدیل شده است و در یک مورد دولت مکزیک یک هواپیمای نظامی را برای بازگرداندن صدها جسد به آمریکا اعزام کرده است. 

واشنگتن پست با اشاره به طولانی و فرسایشی بودن روند بازگرداندن اجساد افزود، بسیاری از خانواده‌های مکزیکی که از این وضع خسته و کلافه شده، خودشان دست به کار شده و با پرداخت هزینه چهار هزار دلاری برای هر جسد، روند انتقال تابوت‌ها را به صورت شخصی پیش بردند و در مواردی نیز تابوت‌ها را به صورت قاچاقی از مرز عبور داده‌اند. 

این گزارش ادامه داد، در حالیکه میلیون‌ها آمریکایی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، مهاجران فاقد سند و مجوز از سوی وزارت کار آمریکا، همچنان در تلاش برای ثبت نام نوبت دریافت واکسن قرار دارند و بسیاری از افراد از ترس اینکه ثبت نام آنها منجر به شناسایی و اخراج آنها از خاک آمریکا شود از ثبت نام خودداری می‌کنند. این مساله باعث شده است که میزان تلفات مهاجران در آمریکا ناشی از ویروس کرونا همچنان بالا باشد. 

براساس گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت مکزیک در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۴۳۴ مورد تقاضای بازگرداندن اجساد از آمریکا دریافت کرده است. این آمار در سال ۲۰۱۹، ۴۴۱۰ مورد بوده است که نشان دهنده افزایش حدود ۵۰ درصدی مرگ و میر مهاجران مکزیکی در آمریکاست. این درحالیست که نرخ مرگ و میر در آمریکا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است. 

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۷۲۸ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۵۶۱ هزار و ۷۸۰ نفر افزایش یافت. این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۶۶ هزار و ۹۴۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۳۱ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

علیرغم تزریق واکسن کرونا، آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۱۳ میلیون و ,۴۴۵ هزار و ۶ مورد ابتلا و ۳۵۱ هزار و ۴۶۹ مورد فوتی و هند با ۱۳ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۶۵ مورد ابتلا و ۱۶۹ هزار و ۳۰۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول