اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

منابع مصری: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو در جریان است

برخی منابع آگاه مصری از آغاز دور جدید مذاکرات تبادل اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت قاهره خبر دادند.

منابع مصری: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو در جریان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع مصری با اشاره به آغاز مجدد مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفتند که دور جدید با حمایت اروپا و مشخصا آلمان و نروژ آغاز شده است.

این منابع گفتند که دور قبلی مذاکرات تبادل اسرا به دلیل سرسختی رژیم صهیونیستی و وجود اختلافات سیاسی در داخل کابینه این رژیم متوقف شده بود و دور جدید مذاکرات نیز پس از میانجی‌گری مستقیم آلمان بنا به درخواست تل‌آویو، ازسر گرفته شد.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که تحرکات جدید مصر در این خصوص نیز تقریبا از یک ماه قبل در حاشیه نخستین نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره آغاز شد.

این منابع گفتند که مانع اصلی در مذاکرات جاری، مخالفت اسرائیل با آزادی برخی اسرایی است که حماس در فهرست‌های خود تعیین کرده و اسرائیل مدعی است که این اسرا در قتل اسرائیلی‌ها دست داشته‌اند.

منابع مصری همچنین گفتند که گرچه برخی نشانه‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات وجود دارد اما پیشرفت حقیقی تاکنون حاصل نشده و مصر به حمایت‌های اروپا برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها به ارائه امتیازاتی جهت انجام تبادل اسرا امیدوار هستند، معامله‌ای که می‌تواند به دستیابی به توافق آتش‌بس بلندمدت در نوار غزه کمک کند.

این منابع گفتند که هیأت امنیتی مصر نیز اخیرا در سفری به نوار غزه با یک مسئول برجسته گردان‌های القسام و تعدادی از رهبران حماس دیدار و پیام طرف اسرائیلی را به آن‌ها ابلاغ کرده است مبنی بر اینکه اسرائیل آماده است تا اسرایی که پس از آزادی در مبادله «وفاداری به اسرا» مجددا به اسارت درآمدند، آزاد کند اما حماس بایستی از اصرار برای آزادی رهبران برجسته که به ادعای تل‌آویو در قتل اسرائیلی‌ها دست داشته‌اند، دست بردارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول