اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دوره‌های آموزشی ترویج نماز برگزار شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ترویج نماز برای کارکنان مجموعه‌‌های مختلف گفت: حق نماز را در جامعه به خوبی ادا نشده است.

دوره‌های آموزشی ترویج نماز برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان ترویج نماز در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه نماز ظرفیت بالایی برای رشد و تکامل یک مجموعه دارد اظهار کرد: نماز غیر از اینکه از اهمیت بالایی برخوردار بوده دارای ظرفیت قابل توجهی در حوزه تربیتی، فرهنگی، رفتارشناسی، روانشناسی، روانشناختی، سیاسی و حتی اقتصادی است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه به خوبی اهمیت نماز را درک نکردیم و به ظرفیت‌های آن نیز واقف نیستیم که به همین دلیل با مشکلاتی در زندگی مواجه‌ می‌شویم گفت: در آیاتی از قرآن کریم اشاره شده، اگر می‌خواهید خداوند به شما وسعت رزق، عمر و تفکر بدهد راه آن ترویج، تبلیغ و اقدام برای فریضه مقدس نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه اقامه نماز بسیار حائز اهمیت است و طبق آیات قرآن کریم موظف به "اقامه" آن هستیم عنوان کرد: خواندن نماز یک نکته است اما اقامه آن چند پله بالاتر از خواندن است؛ برخی نماز می‌خوانند اما آن را اقامه نمی‌کنند و آن کسی که اقامه می‌کند حتما نماز را هم می‌خواند.

وی با اشاره به اینکه با اقامه نماز دریچه‌ها و روزنه‌های نیاز به روی ما گشوده و فکر ما باز می‌شود افزود: در آیه‌ای از قرآن کریم  خداوند می‌فرماید که «نماز بخوانید برای یاد من، هر کس از آن سر باز زند برایش معیشت سخت در نظر می‌گیرم».

حسنی‌حلم با بیان اینکه نماز بخش‌نامه خداست و کار اداری نیست و همه ما به آن اعتقاد داریم گفت: نماز باید در تمام زاویای زندگی یک فرد حضور داشته باشد و آن کارخانه انسان‌سازی است؛ اگر کسی بخواهد به معنای واقعی به انسانیت دست یابد راه آن قرار گرفتن در کانال نماز است.

وی با اشاره به اینکه انسان شدن حرف کلی است و اگر بخواهیم آن را کلی و مصداقی کنیم یعنی فکر، ادب، تربیت یک انسان مانند نماز زیبا می‌شود افزود: بارها به مدیران اشاره کرده‌ام که وقت نماز جلسات را تعطیل کنند، گاهی موضوع اضطراری جلسه را مطرح می‌کنند اما می‌گویم اگر می‌خواهید آن جلسه ختم به خیر شود تعطیل کنند و نماز را به جا بیاورند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه این موضوع تنها مربوط به ادارات نیست و در منازل نیز باید مورد توجه باشد افزود: در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و بازارها اقداماتی در حوزه اقامه نماز انجام شده است اما حق مطلب یعنی حق قرآن، نماز و امر به معروف و نهی از منکر ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما به معنای واقعی باید نمازی باشد تا خیر بسیار را مشاهد کنیم گفت: امام علی (ع) برای استاندار خود؛ محمدابن ابی بکر نامه می‌نویسد و می‌فرماید «بدان! تمام اعمالت تابع نماز است و قسمتی از وقت خود را برای نماز بگذار که باعث موفقیت است».

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول