اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

محیط زیست کشوربه روش 50 سال پیش مدیریت می‌شود/وقتی شکار ممنوع است، چرا شکارچی خارجی شکار می‌کند؟

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه با توجه به وجود تکنولوژی‌های مدرن و روش‌های فناورانه در حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی که در دنیا موجود است نباید مناطق ما با مدیریت 40 یا 50 سال پیش مدیریت شود.

محیط زیست کشوربه روش 50 سال پیش مدیریت می‌شود/وقتی شکار ممنوع است، چرا شکارچی خارجی شکار می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سمیه رفیعی ظهر امروز در حاشیه سفر سرزده به زنجان و دیدار با خانواده شهدای محیط‌زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از نخستین اقدامات خود را بحث ابلاغ قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از محیط‌بانان قرار داده که این موضوع در خرداد سال قبل ابلاغ و برای حمایت از اجرایی شدن این قانون، در بودجه سال جاری یک ردیف بودجه اختصاصی برای این کار تعریف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که یگان حفاظت به صورت جداگانه در بودجه محیط زیست دیده شده است، تصریح کرد: بنابراین انتظار از سازمان محیط زیست با این کار بیشتر خواهد شد و انتظار ما از محیط زیست این است که حتما این بودجه به محیط‌بانان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان به لحاظ حقوق جزو ضعیف‌ترین قشر کارکنان دولت هستند و کمتر مورد توجه قرار دارند و از طرفی به لحاظ تجهیزات و ادوات هم پیشرفته و به روز نیستند، تصریح کرد: بنابراین اگر حادثه‌ای رخ دهد محیط‌بانان خودشان را سپر بلا می‌کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: امروزه با توجه به وجود تکنولوژی‌های مدرن و روش‌های فناورانه در حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی که در دنیا موجود است نباید مناطق ما با مدیریت 40 یا 50 سال پیش مدیریت شود.

رفیعی با اشاره به اینکه مجلس نیز اهمیت محیط‌بانی را درک کرده است، گفت: در بسیاری از اوقات بودجه به اسم محیط‌بانی، تجهیز و به اسم یگان گرفته شده ولی در جای خودش هزینه نشده است.

وی با بیان اینکه وقتی بنده پاسگاه‌ها و مناطق را مشاهده می‌کنم متوجه می‌شوم که این بخش مورد توجه کلان، قرار نگرفته است، افزود: بعضی تصمیمات مدیریتی نیز  شائبه‌هایی در حفاظت از حیات وحش ایجاد کرده و بعضا می‌تواند اهتمام به محیط‌بانی و اِرق به حفاظت سرمایه‌های طبیعی را دچار تردید کند، مثل قرق‌های شکار و گردشگری شکار که در برخی موارد انگیزه افراد را در حفاظت از حیات وحش کاهش می‌دهد. 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: بازخوردهایی که ما از موضوع داریم، این است که چرا وقتی شکار ممنوع است، پس چرا شکارچی خارجی می‌تواند، برود در منطقه شکار کند و این امر با نظر سازمان محیط زیست این امر انجام می‌شود. به عقیده بنده این نواقص به مدیریت برمی‌گردد و باید تغییرات متحولانه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته طی سال‌های گذشته در مدیریت یگان حفاظت محیط زیست اقدامات خوبی شاهد بودیم که این روند باید ادامه داشته و تغییرات مثبت بیشتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول