اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است

فرمانده سپاه کربلا گفت: انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است این معارف ناب شهدا برگرفته از معارف اسلامی است که شامل اعتقادات، ارزش‌ها و همه مفاهیمی که از ائمه معصومین برای ما به یادگار گذاشته شده است‌.

انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آئین نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان در سپاه کربلا برگزار شد. 

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در این آیین با بیان اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و اگر هر کاری برای شهدا رقم بخورد برکاتی از خود شهدا در آن مراسم است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم سپاه به‌ویژه بخش‌های اقشاری سپاه، انتقال مفاهیم و معارف برگرفته از ایثار و رشادت‌های شهدا  به نسل‌های آینده انقلاب است چرا که شهدا در عرصه‌های مختلف جانفشانی کردند و حماسه‌ها آفریدند که انتقال این حماسه آفرینی‌ها و مفاهیم فرهنگ شهادت و ایثار، یکی از ثمراتش محافظت از انقلاب است و انتقال آن به عهده همه نیرو‌های انقلابی و همه آنهایی که دلسوز انقلاب هستند، است.

وی گفت: انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است این معارف ناب شهدا برگرفته از معارف اسلامی است که شامل اعتقادات، ارزش‌ها و همه مفاهیمی که از ائمه معصومین  برای ما به یادگار گذاشته است‌، بوده لذا  الگویی برای نسل‌های آینده انقلاب است که باید به جوانان  انتقال داده شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه هر کسی که در هر مسؤولیتی است باید داشته‌های شهدا را به دست صاحبان اصلی آن برساند، خاطرنشان کرد: یکی از اندیشمندان غربی در بررسی که درباره فرهنگ‌های مختلف جوامع داشته است، یک نظریه و تئوری داد که این تئوری یکی از تئوری‌های غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی است، اینکه جایگاه و نقش خانواده را  در جامعه از بین باید برد که مهم‌ترین نقش در خانواده  مادر است که در فرهنگ متعالی اسلام نقش مادر بسیار ارزنده است. همچنین نظام آموزشی را مورد هدف قرار داده و بر نقش معلم اثر منفی بگذارد و در آخر نظام الگوسازی جامعه اسلامی را مخدوش کند.

مسلمی با اشاره به اینکه باید برای نسل‌های آینده یک الگوی تربیتی درست با مبانی الهی لحاظ کرد، بیان کرد: مهم‌ترین و ارزشمندترین الگویی که انقلاب اسلامی به نسل جوان می‌تواند بدهد سبک زندگی شهدایی است و لذا هرگونه کم‌کاری درباره ترویج فرهنگ و سبک شهدایی در جامعه باید در قیامت پاسخگوی شهدا باشیم، خانواده‌های شهدا دارای اصالت هستند و وقتی از خصوصیات شهدا می‌گویند انسان متحیر می‌شود لذا باید این شهدا را به جوانان به درستی معرفی کرد.کسانی هم هستند که رفتار و سیره شان شهدایی است و آنها شهدای زنده هستند. حال  ما چقدر از اینها الگو گرفتیم و به نسل جوان معرفی کردیم؟!

وی افزود: آینده انقلاب برای جوانان و دست جوانان است و اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به درستی و در شان شهدا باشد، به جوانان معرفی کنیم قطع به یقین انقلاب را بیمه خواهیم کرد و اگر در این کار کوتاهی کنیم، باید پاسخگوی شهدا باشیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: امروز در قالب هنر در بهترین وجه و در شیواترین وضعیت می‌توان شهدا را معرفی کرد و باید بدانیم که هر پیامی اگر در قالب هنر گفته شود ماندگار خواهد شد. اما متاسفانه امروزه فیلم فاخر تولید شده درباره شهدا کم است و نتوانستیم در حوزه فیلم‌سازی به خوبی به شهدا بپردازیم، برخی از فیلم‌سازان امروزه فیلم‌هایی تهیه می‌کنند که در شان جامعه اسلامی نیست و امروز همین فیلم‌ها به قشر جوان تزریق می‌شود و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند در صورتی که داستان‌ها و معارف بی‌نظیری از شهدا داریم که می‌توانیم در قالب‌های هنری به نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب برسانیم.

مسلمی ادامه داد: ما حتی یادگاری‌های شهدا را به خوبی نتوانستیم در میان نسل جوان به تصویر بکشیم. باید مثل شهید آوینی انقلاب و دستاوردهای شهدا را روایت کنیم، اگر همه بتوانیم مثل شهید آوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم قطعا پاسخ محکمی برای توطئه‌های دشمن خواهد بود چرا که دشمن در حال سیاه‌نمایی علیه انقلاب است.

*نقش هنر در زنده نگه‌داشتن تفکر دفاع مقدس 

در ادامه حجت‌الاسلام غلامحسین تسخیری مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در مازندران گفت: اگر می‌بینیم که قیام امام حسین (ره) بعد از هزار و اندی سال هنوز زنده است به خاطر درست بیان کردن واقعه عاشورا است، دشمن خیلی نفوذ کرد تا عاشورا را تحریف کند اما به دلیل اینکه کثیری از افراد در ابعاد مختلف و هنرمندانه به بیان آن پرداختند و عاشورا زنده ماند، امروز اگر می‌خواهیم تفکر دفاع مقدس زنده بماند یکی از این مسیرهای مهم هنر و نقش هنر در این زمینه است.

تسخیری ادامه داد: در این حوزه باید بیشتر ورود و حضور پیدا کرد، به خصوص نقش جوانان را باید پررنگ‌تر کرد، اگر درست الگوسازی کنیم گرایش به آن موضوع بیشتر می‌شود نقش هنر بسیار ارزشمند است در اینکه بتوانیم یک اثر ایجاد کنیم و با آن جامعه را متحول کنیم که باید به فضل خدا و همت دوستان این موضوع شکل بگیرد و اثربخش باشد.

*بسیج هنرمندان ۵ هزار و ۷۰۰ عضو در استان دارد

در ادامه این برنامه حمیدرضا هراسانی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران اظهار کرد: این سازمان در استان ۱۹ دفتر و کانون دارد و توانسته است ۵ هزار و ۷۰۰ هنرمند را جذب کند و در ۱۰ انجمن هنری تئاتر، عکس، فیلم، تجسمی، تعزیه، شعر، ادبیات داستانی، خوشنویسی، صنایع دستی، سرود و آوارهای ماندگار فعالیت می‌کند.

وی افزود: هنرمندان توانسته‌اند آثار خوب و ارزشی را تولید کنند و اکثر انجمن‌ها در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده و رتبه‌هایی را هم کسب کرده و درخشیدند.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران خاطرنشان کرد: این سازمان به غیر از انجمن‌ها گروه جهادی هنری ثبت شده در کل کشور نیز دارد که در مواقع لزوم به کمک هموطنان می‌آیند، در زمان کرونا  ۳۰ هزار ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده تولید و به مردم اهدا کردند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از چهار کتاب چاپ شده بسیج هنرمندان استان رونمایی شد و از خانواده شهید یاسر زندی به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول