اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در هرمزگان/یک رکورد بی سابقه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اصرار بر انجام سفرها ، برگزاری مراسمات گروهی از مردم که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکردند، امروز موجب شکل‌گیری خیز جدید بیماری و شرایط موجود در استان شده است.

افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در هرمزگان/یک رکورد بی سابقه

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس ، محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در یک گفت‌وگوی خبری با بیان این که هرچند شرایط در استان هرمزگان شرایط افزایشی است، افزود: ولی هنوز نسبت به کشور با فاصله بسیار توانسته‌ایم پیک را کنترل کنیم و آن بخاطر این است که هم بیمارستان‌های ما آمادگی دارند و هم در حوزه بهداشت و بحث غربالگری، مراجعه به درب منازل مردم جهت پیگیری موارد مثبت به خوبی انجام شده است.

وی تأکید کرد: مهمترین مشکل برگزاری عروسی‌هاست که به شکل گسترده در سراسر استان اتفاق می‌افتد اکثر مراسم عروسی در منازل و روستاها برگزار شده است؛ پیشنهاد می‌شود که در شرایطی وضعیت استان نرمال نیست تی المقدور از تالارها با رعایت فاصله گذاری و پروتکلها استفاده شود؛ اما متأسفانه یک نوع عادی انگاری در بین مردم اتفاق افتاده که موضوع کرونا حل شده و با آمدن واکسن دیگر مشکلی نخواهد بود، این امر موجب خیز جدید بیماری در استان شد.

رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: با تجربه تابستان سال گذشته با مشکلات زیادی بر خلاف کل کشور روبرو هستیم. همچنین نگران ایام ماه مبارک رمضان و دورهمی‌های شبانه با برگزاری آئین‌ها و مراسمات ویژه این ماه در شب‌ها بخصوص در غرب استان هستیم.

دکتر حسین پور تصریح کرد: مردم نه تنها برای کار ضروری بلکه فقط برای کار حیاتی از خانه خارج شوند این دو و یا سه هفته آینده بسیار مهم و حیاتی است، گسترش ویروس در سطح استان بسیار بالاست در همه گروه‌ها و مشاغل نسبت به یک سال گذشته بیشترین گسترش ویروس در سطح استان را داشتیم و این یک رکورد بی سابقه است.

انتهای پیام/88070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول