اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاوان سوءمدیریت کرونا را مدافعان سلامت پس می‌دهند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه هستند، تاوان عدم مدیریت دولت در کرونا و رها کردن در نوروز را پس می‌دهند.

تاوان سوءمدیریت کرونا را مدافعان سلامت پس می‌دهند

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا بعد از تعطیلات نوروز اظهار داشت: کاملا مشخص است که در اینجا ترک فعل صورت گرفته و ضروری است تا دستگاه قضا وارد شود و مجلس شورای اسلامی نیز در قالب تحقیق و تفحص و با استفاده از ظرفیت های قانونی و نظارتی، این موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود:‌ آیت الله رئیسی در راستای رسیدگی قضایی عملکرد افراد، نکته مهمی را اشاره کردند که این نگاه، در واقع تحول در دستگاه قضایی است و باعث می شود مدیران و مسئولان در هر سطحی، توجه و دقت بیشتری نسبت به وظایف خود داشته باشند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا در ایام نوروز که تعطیلات رسمی کشور است، نباید کشور را در بحث شیوع کرونا، رفت و آمدها و همچنین سفرهای نوروزی کنترل و مدیریت کرد که رها کردن این موضوع سبب شده تا امروز که روزگار کسب و کار مردم است، همه اصناف و زندگی تعطیل شود.

گودرزی عنوان کرد: متاسفانه عدم مدیریت سبب شده تا از طرفی نظارت ها ضعیف و همه چیز رها شود تا مردم سفر بروند و دید و بازدید عید انجام شود و از سوی دیگر امروز شاهدیم برای سفر به کشور ترکیه هم محدودیتی قائل نمی شوند در حالی که وضعیت کرونا در این کشور یکی از سیاه ترین نقاط آسیاست.

وی با بیان این که دولت اراده جدی برای کنترل این برنامه نداشته است گفت: مجلس حتما به این قضیه وارد می شود و باید دولت پاسخگو باشد، این در حالیست که وزیر بهداشت که متولی اصلی سلامت در کشور است اصرار کردند، اعلام کردند، حتی التماس کردند که سفرها انجام نشود اما کسی توجهی نکرد و در برخی از حوزه های دیگر نیز رئیس جمهور با همین رفتار عمل کرده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عده ای در مباحث سیاسی و حوزه غیر بهداشتی نیز مانند برجام اصرار می کردند، نصیحت می کردند، دلسوزی می کردند اما متهم شدند به دلواپسان؛ امروز هم در حوزه سلامت و بهداشت همین گونه است به طوری که دلسوزان نصیحت می کنند و سعی می کنند برنامه ها و امور، روی ریل قرار گیرد ولی روحانی با اصرار نمی گذارد امور در مدار قرار بگیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری افزود: ضرورت و حق مسلم پرستاران است که قانون تعرفه گذاری پرستاران اجرایی شود و همچنین نیروهای طرحی که در سخت ترین شرایط پای کار آمدند و اکنون با نهایت بی توجهی از بدنه بهداشت و درمان جدا می شوند. در حالی که لازم است دولت قدر این افراد را بداند و مصداق آن، تبدیل وضعیت و اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری است.

گودرزی اظهار داشت: امروز که تعطیلات و سفرهای نوروزی تمام شده، مردمی تاوان پس می دهند که از تفریح و مسافرت خانواده چشم پوشی کرده اند و قشر اصلی که تاوان زیادی پس می دهد، مدافعان سلامت هستند که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

وی همچنین بیان کرد: آقای روحانی، حداقل خدمتی که به پرستاران می شود انجام داد موضوع تبدیل وضعیت آنهاست و شایسته نیست پرستاران از یک تبدیل وضعیت ساده محروم باشند، پرستارانی که جهادگونه در ایام کرونا مشغول به خدمت بیماران بوده و هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول