اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ۵ برابری بار بیماری کرونا در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش سه تا پنج برابری بار بیماری کرونا در گیلان خبر داد و گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

افزایش ۵ برابری بار بیماری کرونا در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور معاونین و جمعی از مدیران ستادی و همچنین رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در پی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش سه تا پنج برابری بار بیماری در بخش سرپایی و بستری در گیلان هستیم.

ارسلان سالاری با تأکید بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و جدی گرفتن مراقبت‌ها در پی آن افزود: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

وی بر ضرورت آماده‌سازی تمامی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در گیلان تأکید کرد و گفت: باید بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها و همچنین حضور میدانی در مراکز آموزشی به‌صورت مداوم و مستمر انجام و تمامی نیازمندی‌های کادر بهداشت و درمان در جهت تأمین ملزومات حفاظت فردی به‌ویژه در بخش درمان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم فعال شدن و ارائه خدمات ۲۴ ساعته مراکز تصویربرداری ازجمله CT اسکن تأکید کرد و افزود: خوشبختانه اغلب بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی استان از نعمت CT اسکن برخوردار هستند و باید این ظرفیت تماماً به خدمت مردم گرفته شود.

سالاری با اشاره به اهمیت تست‌های تشخیص کرونا جهت کنترل موج بیماری تصریح کرد: بسیج، سپاه و هلال‌احمر همیشه از بازوان اصلی ما بوده‌اند و می‌توان در این موج نیز از توان یاری گر آن‌ها در تست‌های تشخیصی بیماران در مراکز بهداشتی استفاده کرد.

وی همچنین بر لزوم تأمین منصفانه و بر اساس میزان مصرف ملزومات حفاظت فردی در مراکز بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست معاونین بهداشتی، درمان، آموزشی و فرهنگی و دانشجویی نیز به گزارشی از آخرین وضعیت حوزه‌های متبوع پرداختند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول