اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فاجعه زیست محیطی در سد «چَلوگهره» واقعیت ندارد!

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان گفت: اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر خالی شدن ناگهانی ذخیره آب سد چلوگهره صحت ندارد.

فاجعه زیست محیطی در سد «چَلوگهره» واقعیت ندارد!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی اظهار کرد: اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی پیرامون خالی شدن یکباره آب سد چلوگهره صحت ندارد و حفره نشان داده شده در تصویر، دریچه تخلیه گر تحتانی است.

وی افزودِ: سد چلوگهره واقع در 100 کیلومتری شهر بندرعباس، در تراز نرمال توانایی ذخیره 6.9 میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی عنوان داشت: شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان در سال 1398، بهره برداری سد چلوگهره را از سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بر عهده گرفت و پس از وقوع سیلاب دی ماه سال 1398، سد چلوگهره به تراز نرمال خود که 6.9 میلیون متر مکعب است رسید.

عیدانی خاطرنشان کرد: اینکه در فضای مجازی، خالی شدن یکباره آب سد به حجم 10 میلیون متر مکعب مطرح می شود، کذب است و حفره موجود در تصویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به دهنه تخلیه گر تحتانی سد است.

وی اضافه کرد: تلفات و نفوذ آب از دلایل اصلی خشک شدن سد چلوگهره است و با وجود کاهش شدید بارندگی در استان هرمزگان و در پی آن کاهش میزان آورد سد، خشک شدن دریاچه آن پس از مدتی قابل انتظار و طبیعی است و تنها پس از خشک شدن دریاچه، دریچه تخلیه گر تحتانی نمایان شده است.

سرپرست مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بر اساس گزارش های ارائه شده توسط کارشناسان شرکت، حجم سد پس از محاسبه تلفات، کمتر از 4 میلیون متر مکعب بود؛ که بخشی از این مقدار نیز به صورت مستمر در طول سال به زمین نفوذ کرده و باعث خشک شدن دریاچه این سد شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول