اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

طلاب در کنار تبیین مسائل دینی به مشکلات مردم رسیدگی کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تبیین مسائل دینی و مبانی انقلاب اسلامی برای مردم و رسیدگی به مشکلات مردم از جمله وظایف طلاب است.

طلاب در کنار تبیین مسائل دینی به مشکلات مردم رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، آیت‌الله مصطفی محامی عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ دارالولایه که با حضور طلاب حوزه‌های علمیه منطقه سیستان برگزار می‌شد، به تشریح وظایف طلاب نسبت به خود و مردم پرداخت و اظهار داشت: تبیین مسائل دینی و مبانی انقلاب اسلامی برای مردم و پاسخ به شبهاتی که دشمن ایجاد کرده و رسیدگی به مشکلات مردم در کنار هدایت گری، روشنگری و تبلیغ دین از جمله وظایف طلاب است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به زمینه مناسب در ماه مبارک رمضان برای تمرین خودسازی و خدمت به مردم ، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی برای کسب معنویت و ایجاد تحول در وجود خودمان، سعی کنیم این تحول را تا بعد از ماه رمضان هم در وجود خودمان و هم مردم حفظ کنیم.

این استاد تفسیر، انس گرفتن با قرآن و ادعیه در ماه مبارک رمضان و زندگی با معارف آنها  را متذکر شد و بیان داشت:  در فردای قیامت فقط افرادی می‌توانند قرآن بخوانند که در دنیا، آیات قرآن کریم را در وجود خودشان پیاده کرده باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، مردم اقبال بیشتری نسبت به مساجد و مراکز دینی دارند و دل‌های آنها آماده است و هم‌چنین برای کمک به هم‌نوع آمادگی بیشتری دارند لذا ما باید بهترین راه را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این ماه انتخاب کنیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه، تقویت پیوند با خداوند و دستگاه اهل بیت(ع) را بهترین کار عنوان کرد و افزود: اگر روی وجود خودمان و مهارت، بینش و معنویت خودمان کار کنیم در این صورت بر مردم تاثیرگذار خواهیم بود.

آیت‌الله محامی معنویت را نور دانست که با پرتوافکنی باعث هدایت می‌شود و در پایان به شرح برخی از فرازهای مناجات شعبانیه پرداخت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول