اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نایب رئیس شورای شهر زنجان هم از حضور در انتخابات انصراف داد/ سوابق محکومیتی علت رد صلاحیت برخی کاندیداها

امروز کار بررسی تایید صلاحیت کاندیداها در هیات اجرایی به پایان رسیده و علت رد صلاحیت برخی از کاندیداها سوابق محکومیتی اعلام شده است و از فردا کار هیأت نظارت آغاز خواهد شد که این کار نیز به مدت دو هفته به طول می‌انجامد.

نایب رئیس شورای شهر زنجان هم از حضور در انتخابات انصراف داد/ سوابق محکومیتی علت رد صلاحیت برخی کاندیداها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در مجموع ۳۲۴ نامزد شورای شهر مربوط به شهرهای زنجان، نیک پی و ارمغانخانه ثبت نام قطعی کردند که از این تعداد ۲۵ نفر سابقه عضویت ادوار گذشته شورای شهر را در کارنامه خود دارند.

از مجموع ثبت نام‌شدگان۲۹۹ نامزد برای شهر زنجان ۱۲ نامزد برای شهر نیک پی و ۱۳ نفر نیز مربوط به ارمغانخانه بوده است.

 مراجع چهارگانه ثبت احوال، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات در خصوص این افراد نظرات خود را اعلام می‌کنند.

پس از اتمام این مرحله هیات اجرایی کار بررسی صلاحیت داوطلبان را به مدت دو هفته  انجام می‌دهد و بعد از این مدت، مراتب تایید یا رد را به هیات نظارت اعلام خواهند کرد و هیات‌های نظارت نیز در گام اول به خود داوطلب اعلام می‌کنند و سپس رسیدگی‌های بعدی را انجام خواهند داد.

در نهایت نیمه اردیبهشت ۱۴۰۰ اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده عضویت در شورا‌ها اسلامی شهر به وزارت کشور اعلام می‌شود و وزارت کشور نیز به خود داوطلبان ابلاغ خواهد کرد.

فرماندار زنجان درباره آخرین وضعیت تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر گفت: فرآیند تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر در دو مرحله هیأت اجرایی و هیأت نظارت انجام می‌شود.

رضا عسگری با اشاره به اینکه از همان آغاز فرآیند بررسی چند نفر از کاندیداهای شورای شهر زنجان، انصراف خود را برای ادامه کار اعلام کردند، گفت: مدارک بخش دیگری از کاندیداها به علت اینکه ثبت نام غیرحضوری داشتند، با مدارک اصل تطبیق نداشت، به همیت علت کاندیدا نمی‌توانست شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت نام حضوری ارائه مدرک به صورت به روز انجام می‌شد، اضافه کرد: در ثبت‌نام غیرحضوری این امکان وجود نداشت به همین خاطر برخی از کاندیداها به علت عدم تطبیق مدرک رد شدند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه یک سری از گروه نیز به علت انصراف از آمار حذف شدند، افزود: برخی از افراد نیز دارای سوابق چهارگانه و یا محکومیت داشتند که به همین دلیل و با توجه به قانون انتخابات این افراد نیز رد شدند.

عسگری با اشاره به اینکه کار نظارت و بررسی کاندیداها در دو مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: امروز کار بررسی تایید صلاحیت کاندیداها در هیات اجرایی به پایان رسیده و از فردا کار هیات نظارت آغاز خواهد شد که این کار نیز به مدت دو هفته به طول می‌انجامد.

یکی از شاخص‌ترین این افراد، انصراف رئیس شورای اسلامی شهر زنجان عباس راشاد است که وی علت این کار را فعالیت تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

عباس راشاد تصریح کرد: به دلیل همزمانی انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست جمهوری و عدم تمرکز کافی برای فعالیت سیاسی از ادامه فعالیت در این روند انصراف دادم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز که از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده است، گفت: طی دوره چهارم و پنجم شورای شهر آنچه در توان داشتم پیگیر مسائل و مشکلات شهر و مردم شدم و مسائل مردم را در حیطه اختیارات خود پیگیر شدم.

رزاق محمدی گفت: امروز وقت آن رسیده فضا برای جوانان انقلابی باز شود و به همین منظور از کاندیداتوری این دوره از انتخابات انصراف می‌دهم.

کاظم افشارچی در انتخابات شورای شهر شرکت نکرده بود و طبق شنیده‌ها فقط سه عضو از اعضای باقی مانده تایید صلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول