اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

گرایش به سمت رشته‌های مهارتی باید مأموریت دانشگاه‌ها باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرایش دانشگاه‌ها باید به سمت رشته‌های مهارتی باشد، گفت: اولیا باید با مربیان برای سوق دادن فرزندان خود به رشته‌های مهارتی، همراه باشند.

گرایش به سمت رشته‌های مهارتی باید مأموریت دانشگاه‌ها باشد

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با مأموریت‌های دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها و دانش آموخته‌ها در کشورهای پیشرفته به عامل ثروت تبدیل می‌شوند. یعنی خودشان کارآفرین هستند.

وی افزود: رویکرد دانشگاه‌ها باید به این سمت برود که دانشجویان به محض فارغ التحصیلی بتوانند در زیر ساخت‌های کشور اثرگذار و هدایت‌گر جامعه به سوی پیشرفت و ترقی باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رتبه کشور ما از نظر علمی در جایگاه خوبی قرار دارد و ما یکی از کشورهای در حال رشد علمی و جزء ۱۳ کشور برتر جهان‌ از نظر علمی هستیم که به ویژه بعد از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف خود را نشان داده است.

وی یادآور شد: جوانان ما دستاوردهای خوبی در تولید علم و فناوری به دست آوردند و کشور ما در عرصه‌ فناوری، اقتصاد، دانش بنیان، سلول‌های بنیادی و شبیه سازی صاحب رتبه و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. 

اسماعیلی با بیان اینکه عدم توجه شایسته مسؤولان به نظام آموزشی کشور آزارنده است، اظهار داشت: پیشرفت و ترقی کشور مرهون جایگاه آموزشی و علم است.

وی ادامه داد: جوانان ما این استعداد را دارند که اگر امکانات و توجه لازم نسبت به آنها وجود داشته باشد در دنیا شگفتی ساز شوند. 

*گرایش به سمت رشته های مهارتی مأموریت اصلی دانشگاه ها باشد

اسماعیلی گرایش دانشگاه‌ها به سمت رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای و مهارتی را یکی از مأموریت‌های مهم دانشگاه ها دانست و گفت: پیشرفت دنیا به دلیل توجه به رشته‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای است. باید کشورمان را به کارگاه تولیدی تبدیل کنیم تا دانشجویان ما مولد شوند. در آن صورت است که کشور ما به یک قطب صنعتی تبدیل می شود و در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت. 

وی اظهار داشت : اولیاء باید با مربیان مدرسه همراه شوند و فرزندان خود را به سوی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی سوق دهند که شاهد بیکاری نباشیم و فارغ‌التحصیل با دغدغه اشتغال نداشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول