اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاکید قاطعانه روسیه براستقلال و حاکمیت لیبی

دیپلمات ارشد روسیه در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی بر استقلال و حاکمیت لیبی تاکید کرد.

تاکید قاطعانه روسیه براستقلال و حاکمیت لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه به همراه «یان کوبیس» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی  یکشنبه در مورد اجرای نقشه راه حل بحران لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

به نوشته «لیبین اکسپرس» در بیانیه صادر شده توسط وزارت امور خارجه روسیه در زمینه این دیدار آمده است:«طرفین در مورد مسائل مربوط به اجرای نقشه جدید حل  بحران لیبی که توسط مجمع گفتگوی سیاسی لیبی در نوامبر 2020 تصویب شد، بحث و تبادل نظر کردند.»

در این بیانیه همچنین بر اهمیت تقویت تلاش‌های بین المللی با تمرکز بر نقش سازمان ملل متحد در پیشبرد حل و فصل بحران لیبی بر اساس اصول احترام به وحدت و تمامیت ارضی آن تأکید شده است .

در این بیانیه آمده است: «مسکو مجدداً بر تعهد قاطعانه خود بر حل بحران در لیبی از طریق برقراری گفت وگوی جامع با مشارکت همه احزاب سیاسی در کشور تأکید کرد.»

بیستم اسفند ماه ۱۳۹۹ سرانجام بعد از رایزنی‌های فشرده بین طرف‌های مختلف لیبیایی، سازمان ملل و برخی کشورهای غربی، عربی و آفریقایی، «دولت وحدت ملی لیبی» تشکیل شد. به دنبال رأی اعتماد پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی به نخست‌وزیری «محمد الدبیبه»، پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ وزرای خارجه ایتالیا، آلمان و فرانسه به منظور اعلام حمایت از این دولت، وارد طرابلس شدند.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، نیز چندی قبل  در طرابلس با محمد الدبیبه دیدار کرد. این مقام اروپایی بعد از این دیدار گفت: «مردم لیبی با ایجاد و استقرار شورای ریاستی و دولت وحدت ملی، شاهد یک لحظه تاریخی بوده است. من می‌خواستم هر چه زودتر به (لیبی) بیایم تا پیغام صریح و قدرتمندی به مردم و رهبری جدید در لیبی را ارسال کنم.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول