اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی شرکت شاهد در چمستان نور

مدیرعامل شرکت شاهد از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی شرکت شاهد در چمستان نور خبر داد و گفت: با این سرمایه گذاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۵ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی شرکت شاهد در چمستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، ارسلان فتحی‌پور در آئین کلنگ‌زنی شهرک کشاورزی بهدشت چمستان اظهار کرد: در این پروژه با تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که سبب فعال شدن بانک‌ها، اشتغالزایی نزدیک به ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و کمک به اقتصاد منطقه می‌شود.

 وی گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سرمایه‌ای که متعلق به خانواده شهداست به عنوان سرمایه گذاری پایدار و پایلوت کشور شهرک کشاورزی  در بهدشت احداث می‌شود.

 مدیرعامل این خاطر نشان کرد: روسیه به ۴۰ میلیارد دلار واردات محصولات گلخانه‌ای نیاز دارد که بخشی از آن را ما می‌توانیم تامین کنیم که ضمن کمک به اقتصاد کشور، وابستگی نفتی را کاهش داده و به اقتصاد خانواده شهدا و استان نیز کمک می‌شود.

 این مسؤول تصریح کرد: اتفاقات خوب با همدلی ایجاد می شود، مانع‌زدایی به قوانین مرتبط  می‌شود که مجلس باید پیگیری کند و قوانین دست و پا گیر که مانع تولید می‌شوند را اصلاح کند، سازمان‌ها و ادارات پشتیبانی کنند زیرا در این مجموعه منافع شخصی وجود ندارد یک سرمایه‌گذاری ملی است و می تواند به عنوان مرکز آموزش حتی برای استان تبدیل شود.

فتحی‌پور گفت: انتظار داریم همه همکاری کنند تا مانعی برای اجرای تفاهم نامه‌های امضا شده ایجاد نشود و به خوبی اجرا تا شاهد شکوفایی اقتصاد کشور، استان و منطقه باشیم.

علی شادمان فرماندار شهرستان نور نیز در این آئین اظهار کرد: زمین ۴۰۰ هکتاری شرکت بهدشت شاهد که سال‌ها معطل مانده بود در زمان کوتاه مجوزهای لازم را گرفت و این یعنی شهرستان نور اوج توسعه و سازندگی را شاهد است.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرک‌های کشاورزی با طبیعت استان سازگار است و باید تلاش کنیم این اتفاقات افزایش پیدا کند.

 ولی الله فرزانه، گفت: چمستان بهشتی‌است که مردم آن را کشف کردند به طوری که در برخی روستاها تعداد افراد غیربومی دو برابر بومی‌هاست، اینجا دارای طبیعت بکر است و باید حفظ شود، کویر کشورمان گردشگر دارد اما اگر شمال کویر شود کسی دیگر نگاه نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت اندوخته شاهد نیز در این آئین اظهار کرد: سهامداران اصلی موسسه اندوخته شاهد خانواده شهدا هستند و این شرکت با هدیه ۱۰ میلیون تومان رهبری شکل گرفته و هلدینگ اصلی شرکت شاهد، گسترش و خدمات کشاورزی و شاهد انرژی هستند که در زمینه‌های مختلف اقتصادی فعالیت دارند.

 مسعود اسفندیار گفت: با توجه به شعار سال آمادگی داریم در همه زمینه‌ها در سطح استان فعالیت کنیم تا گوشه ای از اقتصاد این کشور را در شرایط کنونی پیش ببریم.

استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: نخستین مزرعه بزرگ سازگار کشور در این منطقه احداث می‌شود، این مجموعه بزرگ می‌تواند مجموعه سازگار ارگانیک خاورمیانه باشد.

وی افزود: پسماند، پساب و انواع بیماری محصول شهر شدن و زندگی شهری است در حالی که زندگی روستایی چنین نبود و تا چندین سال قبل در روستاها زباله نداشتیم.

 

احمد حسین‌زادگان تصریح کرد: یکی از معضلات بروکراسی‌های زاید اداری است که آفت و بلای جان ما شد، مقام معظم رهبری ۱۴ سال شعار اقتصادی را مطرح می‌کنند این یعنی ما باید تولیدکننده و مصرف‌کننده خوب باشیم، فساد در بروکراسی‌ها با شدت و ضعف وجود دارد اما باید دنبال کارهای درست باشیم.

 این مسؤول بیان کرد: ما در این مجموعه نشان دادیم که می‌شود کارهای بزرگی کرد و مشابه آن در فضای خانوادگی در روستا هم بدون نیاز به مجوزها شکل بگیرد؛ در این مجموعه دام سبک با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر، محصولات گلخانه‌ای با سود بالا و نظام خدماتی که نگران فروش و عرضه محصولات نبوده و سبب کاهش قیمت شود، تولید می‌شود زیرا این مجموعه تولیدکننده، پایانه، فروشنده و الگو می‌شود.

استاندار مازندران، گفت: اینجا سراسر سود است رانتی هم داده نشد کاری که انجام شد خدمت به مردم و خانواده شهدا است و هر سرمایه گذار دیگری هم بود کمک می‌کردیم زیرا به جای ساخت و ساز و ویلاسازی به توسعه شهرک‌های کشاورزی سوق داده شد، مازندران باید توسعه متوازن کشاورزی، صنعت معدن و گردشگری داشته باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول