اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تصمیمات ستاد ملی کرونا نباید سیاسی باشد

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوج گیری مجدد بیماری کرونا حاصل عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و بی‌دقتی مسؤولین امر بوده است، لازم است ستاد ملی کرونا تجارب گذشته را به‌کار گیرد و به دور از مباحث سیاسی و صرفاً با توجه به مسائل تخصصی عمل کند، زیرا اگر تصمیمات در این ستاد سیاسی باشند باعث بروز بسیاری از مشکلات می‌شود.

تصمیمات ستاد ملی کرونا نباید سیاسی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: تجربه نشان داده بود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در خانه ماندن تا چه اندازه در پیشگیری از کرونا مؤثر است، به طوری که با رعایت این امور، آمار فوتی‌های کرونایی کشور در ایام پیش از نوروز بسیار پایین بود.

وی افزود: زمانی‌که مردم دستورات ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های تعریف شده توسط این ستاد را رعایت کنند، شاهد تأثیرات مثبت آن در سطح آن کشور هستیم و تا زمانی‌که واکسیناسیون عمومی صورت نگرفته به‌جز این راه، راه دیگری وجود ندارد.

سیاهکلی ادامه داد: ما پیش از این در این مسئله تجربهٔ موفقی داشتیم و در دنیا جایگاه خوبی در کنترل این ویروس پیدا کرده بودیم.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه در ایام نوروز دولت‌مردان، مدیران و مردم در زمینهٔ رعایت اصولی که پیش از این در دنیا و کشور ما تجربه شده بود، کم‌کاری کردند و از برخی اقدامات مؤثر که اثر مثبت آن نیز مشاهده شده بود، غفلت کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اتفاقی که اکنون در کشور در زمینهٔ کرونا رخ داده است حاصل بی‌دقتی مردم و مسؤولین امر بوده است، زیرا همه دست به دست هم داده‌ایم و این موضوع اتفاق افتاده است، این کار دور از عقلانیت بود، زیرا زمانی که ما اثر توجه و بی‌توجهی را دیده بودیم نباید بی‌توجهی را انتخاب می‌کردیم که این اتفاقات تلخ که اکنون گرفتار آن هستیم پیش بیاید.

سیاهکلی تصریح کرد: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی در درجهٔ نخست باید از قاعدهٔ تعطیلی‌ها، کم کردن فعالیت ادارات، کاهش ترددهای غیرضرور، اطلاع‌رسانی به مردم و هشدار استفاده شود، زیرا مؤثرترین کار را مردم می‌توانند انجام دهند که به این موارد عمل کنند.

وی تأکید کرد: هم‌چنین لازم است ستاد ملی کرونا تجارب گذشته را به‌کار گیرد و به دور از مباحث سیاسی و صرفاً با توجه به مسائل تخصصی عمل کند، ستاد ملی کرونا نباید اجازه دهد که تصمیمات در این ستاد سیاسی باشند، زیرا اگر تصمیمات در این ستاد سیاسی باشد باعث بروز بسیاری از مشکلات خواهد ‌شد.

سیاهکلی در پایان یادآور شد: ستاد ملی کرونا ایجاد شده است که صرفاً مباحث را به‌صورت تخصصی دنبال کند، به عقیدهٔ بنده در این زمینه ستاد نیز باید توجه بیشتری کند و پروتکل‌هایی که تعریف می‌کند صرفاً تخصصی باشند و مدیران کشور نیز باید ملزم به رعایت پروتکل‌ها باشند و اگر هر کس در این زمینه تخطی کرد مطابق مقررات با او برخورد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول