اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمادگی اتریشی‌ها برای سرمایه‌گذاری گردشگری در بسطام/ دهکده پارسه در انتظار رفع موانع

شهردار بسطام از اعلام آمادگی چندین سرمایه‌گذار از جمله یک سرمایه‌گذار اتریشی برای اجرای طرح‌های گردشگری در بسطام خبر داد و گفت: دهکده گردشگری پارسه بسطام در انتظار رفع موانع آغاز کار است.

آمادگی اتریشی‌ها برای سرمایه‌گذاری گردشگری در بسطام/ دهکده پارسه در انتظار رفع موانع

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، معرفی و بررسی طرح دهکده گردشگری پارسه توسط شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بسطام امروز در فرمانداری شهرستان شاهرود و با حضور ابوطالب جلالی، معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود برگزار شد.

محمد سلیمانپور، شهردار بسطام در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود، به تشریح جزییات پروژه پرداخت و اظهار کرد: مدت اتمام فاز نهایی این طرح، هشت سال است؛ اما به‌صورت مرحله‌ای بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

او افزود: این طرح یک پروژه گردشگری، تولیدی و خدماتی است که در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با کاربری‌های متعددی از قبیل مجموعه فرهنگی، سالن‌های آمفی‌تئاتر، دریاچه مصنوعی، مرکز گردشگری سلامت، واحدهای اقامتی VIP، کومه‌های اقامتی، رستوران‌های ایرانی و فرنگی، مزرعه کشت محصولات ارگانیک، دریاچه مصنوعی، سایت گل و گیاه، مرکز پرورش گیاهان دارویی، مرکز خرید، بازارچه هنرهای صناعی، باشگاه سوارکاری، استخر و مجموعه ورزشی، سالن مجالس و ... اجرایی می‌شود.

شهردار بسطام ادامه داد: منابع اعتباری این طرح گردشگری، بخشی توسط سرمایه‌گذار و بخشی از طریق فروش اوراق قرضه تأمین می‌شود.

سلیمانپور همچنین از اعلام آمادگی چندین سرمایه‌گذار از جمله یک سرمایه‌گذار اتریشی برای اجرای طرح‌های گردشگری در بسطام خبر داد.

او گفت: انتظار داریم در سالی که مقام معظم رهبری بر رفع موانع تولید تأکید کرده‌اند، با همت مسؤولان شهرستانی و استانی بتوانیم پروژه بزرگ دهکده گردشگری پارسه را اجرایی کنیم و در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در صنعت گردشگری شهرستان گامی اساسی برداریم.

ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه از پروژه‌هایی که مبنای کارشناسی دارند استقبال می‌کنیم، گفت: دقت شود که پروژه طبق CPM و با رعایت اقدامات قانونی پیش برود و با توجه به نیازمندی این طرح به اخذ موافقت از دستگاه‌های مختلف اجرایی، مدیران دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش فارس؛ دهکده گردشگری پارسه بسطام، یک پروژه بزرگ چندمنظوره در بخش بسطام بوده که مکان‌یابی شده و در مرحله اخذ موافقت‌های اصولی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول