اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زارعی: چه کسی از اختلاف قیمت مرغ سود برده است؟

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به راحتی از بحث گرانی مرغ بگذریم متولیان امر پاسخ بدهند که چه کسی از اختلاف قیمت ۳۰ هزار تومان مرغ از درب مرغداری تا دست مصرف کننده سود برده است؟

زارعی: چه کسی از اختلاف قیمت  مرغ سود برده است؟

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با اقداماتی که برای تحقق شعار سال در کشور باید انجام شود،اظهار کرد: مردم می‌دانند که بیش از ۱۰ سال مقام معظم رهبری بر تقویت تولید داخل و توسعه اقتصادی تاکید ویژه دارند.

*فرصت‌ها و تهدیدات را شناسایی کنیم

وی گفت: ظرفیت‌های بسیاری زیادی در کشور وجود دارد اما ما باید پیرامون خودمان را خوب نگاه کنیم، فرصت‌ها و تهدیدات را شناسایی و توان بالای اقتصادی در کشور وجود دارد را احصا کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در طول چهل سال بعد از انقلاب تجربه کردیم که کشورهای غربی در راس آنها آمریکا دوست ندارند کشور ما پیشرفت کند، گفت: ما چاره‌ای جز این نداریم که برای مقابله با آنها از تولید داخل حمایت و از  ظرفیت‌های موجود کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهی جز تقویت و بنیه اقتصادی کشور نداریم، ظرفیت در کشور وجود دارد اگر تدابیر درست لحاظ شود در این مقابله با تحریم‌ها کشور ما قادر به خنثی کردن تحریم‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کشور به ما ثابت شده که هر جا روی پای خودمان ایستادگی کردیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم و مقام معظم رهبری ۱۰ سال است که روی موضوع حمایت از تولید تاکید ویژه‌ای دارند.

*همه امکانات برای گسترش تولیدات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ارتباط با شعار سال جاری، گفت: وقتی قرار است که تولید محور باشد باید تولیدکننده به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد، همه امکانات برای گسترش تولیدات باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ما در جنگ نابرابر اقتصادی با دشمنان قرار دارد، تولیدکننده امروز درست در وسط جنگ اقتصادی قرار دارد، متولیان امر در کشور به عنوان نیروهای پشتیبان باید امکانات لازم برای پیروزی تولیدکنندگان در این جنگ نابرابر اقتصادی را فراهم کنند.

*منزلت تولیدکننده از نماینده مجلس بالاتر است

وی اضافه کرد: حمایت از تولید به این صورت است که وزیر کشاورزی باید به این نتیجه برسد که منزلت اجتماعی یک کشاورز گندم‌کار از از او بالاتر است، وزیر صنعت برای تولیدکننده منزلتی بالاتر از خودش در نظر بگیرد همین‌طور کسی که در استانی مثل مازندران کار و تلاش می‌کند منزلت اجتماعی‌اش از استاندار استان باید بالاتر باشد این فرد نباید در بروکراسی اداری پشت درب ادارات مدیران چندین ساعت معطل بماند، منزلت اجتماعی کسی که در واحد تولیدی کار می‌کند در جنگ اقتصادی باید منزلتش از نماینده مجلس بالاتر باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تولیدکنندگان امروز نقش ایثارگر را دارند، گفت: باید منزلت و جایگاه ویژه‌ای برای تولیدکننده در کشور قائل شد.

*تولیدکننده نباید لابه‌لای بروکراسی اداری گرفتار باشد

وی ادامه داد: تولیدکننده نباید لابه‌لای بروکراسی اداری گرفتار باشد، بسترسازی برای توسعه تولید باید به خوبی حفظ شود و فرد تولیدکننده جز به افزایش کیفیت تولید به چیز دیگری فکر نکند.

زراعی با اعلام اینکه مسائل جانبی تولیدکننده باید توسط سیاست‌گذاران و متولیان امر در کشور حل و فصل کنند،گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه حمایت از تولید پای کار باشند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه بنده نسبت به وضعیت عدم حمایت از تولید نگران هستیم، بیان کرد: قانون رفع موانع تولید در استان‌ها باید لحاظ شود، در استان‌ها کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری باید قوی‌ترین کارگروه در استان باشد.

*میدان عمل حمایت از تولید در مازندران وجود ندارد

وی ادامه داد: مسائل توسعه و اشتغال استان‌ها باید به روز در این کارگروه رصد شود، در میدان عمل آنچه که در استان مازندران در حوزه حمایت از تولید باید شکل بگیرد وجود ندارد، بنده منکر تلاش و زحمات متولیان اقتصادی نیستم اما اعتقاد دارم که  مدیران دستگاه‌های اجرایی سراغ رفع مشکلات تولیدکنندگان بروند، نه تولیدکننده چندین ساعت پشت درب بسته مدیران قرار بگیرد، نباید تولیدکننده در نظام بروکراسی اداری گرفتار شود این موضوع زمانی محقق می‌شود که کارگروه توسعه و اشتغال استان به صورت جدی فعال باشد.

زارعی خاطر نشان کرد: در استان مازندران فرمانداری‌ها باید ستاد تسهیل ایجاد کنند و این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است، باید اطلاعات و اقدامات تولید از فرمانداری‌ها به استانداری و وزارت کشور و سایر نهادهای مرتبط رد و بدل شود.

*ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید فعال باشد

وی اضافه کرد: بنده اعتقاد دارم زمانی توسعه اقتصادی در استان‌ها ایجاد می‌شود که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مازندران باید به صورت شبانه‌روزی فعال باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از صادرات مرکبات کشور در روزهای پایانی سال، گفت: بسیاری تلاش کردند که جلوی صادرات این محصول را بگیرند نمایندگان استان مازندران و سایر استان‌ها فعال نسبت به این مسئله مقاومت کردند و صادرات محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث نوسانات ایجاد شده‌ای که در تولید مرغ کشور به وجود آمده به دلیل اقدامات غیرکارشناسی نزدیک ۴۰۰ واحد تولید مرغ استان نتوانستند در دو سه ماه اخیر جوجه‌ریزی داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بحث حمایت از تولید، شاید تولیدکننده‌ای نتوانست مجوز بهره‌برداری‌اش را تمدید کند آیا باید جلوی تولید محصولش را گرفت؟

وی اضافه کرد: ما باید مسائل تولید را با سیاست‌گذاری دقیق دست تولیدکننده بسپاریم، تشکل‌های صنفی باید سراغ کار بروند، در نوسانات قیمت مرغ این محصول تا ۴۵ هزار تومان هم رسیده بود، از تولیدکننده کیلویی ۵ تا ۱۷ هزار تومان خریداری می‌شد، مسؤولان کشور باید پاسخ بدهند که چه کسی از اختلاف قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ از تولیدکننده تا مصرف‌کننده سود برده است؟

از تولیدکننده کیلویی ۵ تا ۱۷ هزار تومان خریداری می‌شد، مسؤولان کشور باید پاسخ بدهند که چه کسی از اختلاف قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ از تولیدکننده تا مصرف‌کننده سود برده است؟

زارعی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره قیمت‌گذاری مرغ در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدا روی تک‌نرخی بودن این محصول تاکید داشتیم و الان این اتفاق افتاده است و اگر یارانه‌ای هم قرار است که پرداخت شود باید اطمینان داشته باشیم که در اختیار تولیدکننده قرار گرفته یا خیر؟

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که مسؤولان امر باید برای رفع موانع تولید به سراغ افراد فعال این حوزه بروند، زیرساخت‌ها برای توسعه تولید باید فراهم شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول