اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تعداد بستری‌ها تا ۱۰ روز آینده افزایشی است/افزایش آمار کودکان کرونایی در میبد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی گفت: از 2 هفته پیش تا کنون این موضوع شدت یافته و با وضعیت موجود تعداد بستری‌ها تا 10 روز آینده افزایشی است.

تعداد بستری‌ها تا ۱۰ روز آینده افزایشی است/افزایش آمار کودکان کرونایی در میبد

دکتر محمود نوری‌ شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان یزد شناسایی شدند و در حال حاضر ۴۵۱ بیمار در کل استان بر روی تخت‌های بیمارستان بستری هستند که نسبت به ده روز قبل این رقم سه برابر شده است.

وی افزود: از ۹۲۹ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۶۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که از بین موارد جدید شناسایی شده تعداد ۶۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تعداد ۲۹۸ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند ضمن این‌که تاکنون ۷۷ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

دکتر نوری شادکام با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در بستری‌ها به وضعیتی برسیم که ۸۰۰ تا هزار نفر بستری داشته باشیم اضافه کرد: کرونای جهش یافته در تمام شهرستان های استان یزد شناسایی شده اما خوشبختانه پرسنل و کادر درمان از آمادگی کامل برخوردارند و تلاش می‌شود به بهترین شکل خدمات درمانی ارائه شود.

وی با بیان این‌که شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کودکان نیز شایع است اظهار کرد: آمار اطفال درگیر به کرونا در شهرستان میبد نگران کننده است و باید در عرصه پیشگیری تلاش و با امکانات و تجهیزات و نیاز‌هایی خدمات بهتری ارائه کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با اشاره به حجم ورودی‌های بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: امن ترین مکان خانه شخصی است و از همشهریان خواست از رفت و آمدهای های برون و درون شهری جدا خودداری کنند تا چرخه ابتلا شکسته شود و کاهش تعداد مبتلایان را در روزهای آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول