اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هنر متعهد بستری تاریخ ساز برای تعالی انسان است

رئیس حوزه هنری استان کردستان 'گفت: هنر متعهد و تعهد هنری بستری تاریخ ساز برای تعالی انسان‌هاست.

هنر متعهد بستری تاریخ ساز برای تعالی انسان  است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس حوزه هنری کردستان، امین مرادی صبح امروز در ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار با مدیرکل صداو سیمای مرکز کردستان با اشاره به جایگاه هنر انقلاب در تبلور هنر متعهد و سازگار با ارزش‌های اسلامی اظهار کرد: هنر نزد ایرانیان از دیرباز جایگاه ویژه‌ای داشته است و با ظهور انقلاب اسلامی این هنر توانست با پیداکردن ارزش‌های خود برگرفته از باورها و اعتقادات اسلامی جایگاه والای خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که مردمی‌ترین انقلاب جهانی بوده ازهمان ابتدا با مقابله دشمنان داخلی وخارجی خود روبرو گردید که نمود بارز آن 8 سال جنگ تحمیلی بود که همنوایی پیام انقلاب و دفاع مقدس موجب خلق آثار ماندگاری شد که روایت فتح شهید آوینی نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

مرادی شهید آوینی را از پدیده‌های هنر انقلاب دانست و گفت: نام‌گذاری هفته هنر‌انقلاب فرصتی است برای ارج نهادن به مقام شامخ تلاشگران عرصه هنرانقلاب و تلاش خواهیم کرد در این هفته با برگزاری ویژه برنامه‌هایی ضمن ارج نهادن به تلاش هنرمندان ویژگی‌های هنر انقلاب در جامعه معرفی شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان در پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی و هنری گفت: بر این اعتقادیم اگر تلاش فعالین عرصه رسانه علی‌الخصوص همکاران صداوسیما نبود در معرفی خدمات و فعالیت‌های هنری و فرهنگی به جامعه آنگونه که لازم است موفقیت حاصل نمی‌شد و به این جایگاه امروزی نمی‌رسیدیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در سال نامگذاری شده به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تلاش خواهیم کرد تا با هم افزایی با دستگاه های فرهنگی و هنری و صدا وسیما زمینه‌های لازم گسترش تولید و رفع مشکلات جامعه هنری را با پشتیبانی لازم بین دستگاهی ارتقاء دهیم.

وی لازمه تحقق این اصل مهم را تعامل و همکاری بیش از پیش و عدم موازی کاری عنوان کرد و گفت: با 
هم‌گرایی و هم‌افزایی و مشخص‌کردن حیطه وظایف بر‌اساس چارچوب های قانونی و برگزاری نشست‌های تخصصی مابین متولیان فرهنگ وهنر قطعا در رسیدن به این مهم در استان موفق خواهیم بود.

در این دیدار بخشی از تولیدات فرهنگی وهنری حوزه هنری استان کردستان در بخش‌های موسیقی، کتاب با موضوع ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی و مجموعه اشعار شاعران کردستانی در زمینه‌های مختلف به مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان اهداء گردید.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول