اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پررنگ شدن اختلاف‌ اصلاح‌طلبان بر سر رئیس سابق مجلس/ میرلوحی: لاریجانی نقش روحانی در سال 92 را ایفا نخواهد کرد

پس از آنکه روز گذشته محمدعلی وکیلی گفت: لاریجانی نیمه اصلاح‌طلب، نیمه‌اعتدالی می‌تواند موضوع ائتلاف در جریان اصلاحات باشد، طیف دیگری از اصلاح‌طلبان انتقادات جدی نسبت به این اظهارات مطرح کرده‌‌اند.

پررنگ شدن اختلاف‌ اصلاح‌طلبان بر سر رئیس سابق مجلس/ میرلوحی: لاریجانی نقش روحانی در سال 92 را ایفا نخواهد کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اصلاح‌طلبان که خود را برای انتخابات مهیا می‌کنند همچنان درگیر اختلافاتی از جنس ائتلاف با یک گزینه به اصطلاح غیر اصلاح‌طلب هستند. گزینه جدی این دوره اصلاح‌طلبان برای ائتلاف نیز علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی است که عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس سال 98 شائبه‌ها درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری را جدی کرد.

روز گذشته محمدعلی وکیلی در گفت‌وگویی تصریح کرد:‌ لاریجانی نیمه اصلاح‌طلب، نیمه‌اعتدالی می‌تواند موضوع ائتلاف در جریان اصلاحات باشد.

این اظهارات با واکنش اسماعیل گرامی مقدم و محمود میرلوحی دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب مواجه شده است.
 


اسماعیل گرامی‌مقدم: طرح نام لاریجانی اصلا موضوعیت ندارد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، و از اعضای حقیقی نهاد اجماع‌ساز درباره اینکه چرا اصلاح‌طلبان نباید از نامزد ائتلافی حمایت کنند، به روزنامه شرق گفت: «تکلیف این بحث که اصلاح‌طلبان به سمت ائتلاف بروند یا نه در نهاد اجماع‌ساز مشخص شده است و اینکه بازهم از ائتلاف سخن بگوییم یا نام افرادی مانند آقای لاریجانی را مطرح کنیم، اساسا موضوعیت ندارد.

گرامی مقدم افزود: اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر به‌دلیل حمایت از آقای روحانی در دو انتخابات 92 و 96 و برای حمایت از لیست ائتلافی امید در انتخابات مجلس دهم هزینه‌های زیادی داده‌اند و همین موضوع باعث شده است که در این دوره ترجیح دهند از نامزد غیراصلاح‌طلب استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی شخصیت قابل احترامی است و رفتارهای معتدلی در سیاست دارد اما او اصلاح‌طلب نیست و اگر قرار باشد از او حمایت شود، همان شرایطی بر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد که در این‌سال‌ها رقم خورده است و در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

گرامی مقدم ادامه داد: «اکنون اصلاح‌طلبان نامزدهای متعددی دارند که ثبت‌نام خواهند کرد و بررسی مصادیق انتخاباتی بعد از مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها شروع می‌شود. به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست که اصلاح‌طلبان برای بار دیگر سرمایه اجتماعی خود را خرج یک نیروی غیراصلاح‌طلب ولو آقای لاریجانی کنند».
 


میرلوحی: لاریجانی نقش روحانی را ایفا نخواهد کرد

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در این باره گفت: واقعا انتظار است که دیگر هیچ بحثی از سوی فعالان سیاسی درباره اینکه باید با نامزد اصلاح‌طلب وارد انتخابات شد یا نامزد ائتلافی مطرح نشود، زیرا اسنادش موجود است که روش انتخاباتی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات ائتلاف نیست. سخنگوی این نهاد هم همین را گفته است.

وی تصریح کرد: این نتیجه گرفته شده که باید صرفا با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد انتخابات شد و تردید نکنید که از آقای لاریجانی یا دیگر نامزدهایی که پایگاه اصلاح‌طلبی ندارند، حمایت نمی‌شود و به بیانی دیگر لاریجانی همان نقشی را که روحانی در سال 92 برای اصلاح‌طلبان ایفا کرد، نخواهد داشت.

میرلوحی در پایان گفت: اگر اصلاح‌طلبان بتوانند وارد انتخابات شوند و نامزدهای واقعی خود را داشته باشند، هرنتیجه‌ای به دست آید، آن را با کمال میل می‌پذیریم؛ حتی اگر همه مردم سراسر با رأی خود بگویند که یک دولت کاملا اصولگرا می‌خواهیم.

پیشتر نیز جمعی از کارگزاران تمایل خود به حمایت از علی لاریجانی در انتخابات را نشان داده‌اند؛ چه اینکه عطریانفر گفته بود: من جناب علی لاریجانی را شخصا و به صفت فردی انسان صالح و شایسته برای پذیرش مسوولیت ریاست جمهوری می‌دانم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول