اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مهلت ۱۰ روزه کمیسیون انرژی به دولت برای اعطای مجوز تنفس خوراک به پالایشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مهلت ۱۰ روزه این کمیسیون به دولت برای اعطای مجوز تنفس خوراک به پالایشگاه‌ها خبر داد و گفت: در صورت اهمال قوه مجریه اعمال ماده ۲۳۴ که درخواست تعدادی از نمایندگان است به هیات رئیسه ارسال خواهد شد.

مهلت ۱۰ روزه کمیسیون انرژی به دولت برای اعطای مجوز تنفس خوراک به پالایشگاه‌ها

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰)‌ این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه درباره درخواست تعدادی از نمایندگان به منظور اعمال قانون ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت تأخیر در اجرا و یا عدم اجرای کامل قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که موسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این در حالی است که نمایندگان اشکالی را به دولتمردان در مورد عدم اجرای این قانون گرفته بودند.

وی افزود: نمایندگان مجلس معتقدند چرا جلسه هیأت امنای صندوق توسعه درباره تعیین تکلیف تنفس خوراک الزامی و مندرج در قانون پترو پالایشگاه‌های تصویب نمی‌کند تا تکلیف اجرای این قانون و احداث پتروپالایشگاه‌ها مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکثر نمایندگان مجلس بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قانون پترو پالایشگاه‌ها تأکید داشتند و نمایندگان دولت هم در این نشست حضور داشتند؛ از سازمان برنامه و بودجه آقای پورمحمدی و از وزارت نفت آقای فلاحتیان و از هیأت عامل صندوق توسعه آقای ساعدی حضور داشتند.

شریعتی گفت: میهمانان این نشست تأکید داشتند که بایستی قانون به صورت کامل اجرا شود و دولت و صندوق توسعه هم همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و امیدواریم سریع‌تر مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی در این باره صادر شود.

وی افزود: با توجه به تأکید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تصویب اعطای تنفس خوراک از سوی هیأت عامل صندوق توسعه برای احداث پترو پالایشگاه‌ها و با توجه به مهلت ۱۰ روزه مندرج در آیین نامه، فرصت ۱۰ روزه به کمیسیون انرژی داده شد تا این کمیسیون نظرش را در مورد اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به هیأت رئیسه مجلس اعلام کند و این کمیسیون هم همین مهلت را در نظر گرفت تا ظرف ۱۰ روز آینده جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای اعطای مجوز تنفس خوراک برای احداث پترو پالایشگاه‌ها در نظر گرفت. ضمن این که در این نشست نظر کمیسیون انرژی به صراحت به دولت به منظور اجرای قانون پترو پالایشگاه‌ها اعلام شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اعلام نظر نهایی کمیسیون انرژی مجلس به هیأت رئیسه مجلس بعد از مهلت در نظر گرفته (۱۰ روز) به صندوق توسعه ملی اعلام خواهیم کرد و امیدواریم دولت از این فرصت داده شده استفاده کند و هر چه سریع‌تر اعطای تنفس خوراک به پترو پالایشگاه ها از سوی صندوق توسعه ملی تصویب شود در  غیر این صورت طبق روال و زمانبندی در نظر گرفته شده نظر کمیسیون انرژی در مورد اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول