اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تلاش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون

چین تلاش می‌کند تا شکاف واکسیناسیون تکان دهنده بین کشورها را پر کند.

تلاش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین تلاش می‌کند تا شکاف واکسیناسیون تکان دهنده بین کشورها را پر کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت  هفته گذشته در کنفرانس خبری خود در ژنو اعلام کرد توزیع جهانی واکسن کووید-۱۹ به شکل تکان دهنده ای، نابرابر است و با اعلام این مطلب از کشور‌های جهان درخواست کرد تا از ابتکار «کووَکس» سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند.

براساس گزارش WHO، در میان بیش از ۷۰۰ میلیون دز واکسن که تاکنون در سطح جهان تجویز شده، کشورهای ثروتمند بیش از ۸۷ درصد دریافت کرده‌اند ، در حالی که کشورهای کم درآمد فقط ۰.۲ درصد سهم داشته‌اند.

چین همچنان طرفدار برابری واکسیناسیون جهانی است.سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تاریخ ۳۰ مارس ( ۱۳روز پیش) اعلام کرد، چین در حال ارائه کمک به واکسن به ۸۰ کشور و ۳ سازمان بین المللی و صادرات به ۴۰ کشور به علاوه و همکاری تحقیق و توسعه واکسن با بیش از ۱۰ کشور است.

طی هفته گذشته، چین دو محموله واکسن کووید ۱۹ متعلق به شرکت سینوفارم را به لبنان اهدا کرده و یک محموله ۱۵۰ هزار دوزی نیز  به السالوادور فرستاده است.

دو کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی در مرحله نهایی ارزیابی توسط لیست استفاده اضطراری WHO هستند و «تصمیم نهایی» بین ۲۶ آوریل تا ۳ مه اتخاذ خواهد شد.

در هفته گذشته، سه کشور دیگر استفاده اضطراری از نامزدهای واکسن کووید ۱۹ چینی را تأیید کردند. پاناما و پاکستان استفاده از واکسن سینوواک و شیلی نیز واکسن کن‌سینو را تأیید کرده است.


کشورهایی که واکسن چینی را دریافت کرده اند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول