اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

واگذاری شیرخوارگاه ها به بخش غیردولتی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری شیرخوارگاه ها به متقاضیان صاحب صلاحیت خبر داد و گفت: به دلیل حساسیت موضوع مصاحبه از متقاضیان در ستاد مرکزی مجازی انجام شد و بهترین‌ها معرفی شدند تا شیرخوارگاه‌ها به این افراد سپرده شود.


واگذاری شیرخوارگاه ها به بخش غیردولتی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ «حبیب‌الله مسعودی فرید» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح اقدامات سال ۹۹ بابیان اینکه ۸۸۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی از کودکان و نوجوانان در کشور داریم، گفت: از این تعداد بیش از ۶۴۰ مرکز توسط بخش غیردولتی و خیرین اداره می‌شود. این در حالی است که سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار بر روند اجرای کار شرکای اجتماعی نظارت دارد و با تسهیلگری موانع را مرتفع می‌کند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: سال گذشته مدیریت کودکان سنین ۳ سال به بالا را در قالب ماده ۲۶ به بخش غیردولتی واگذار کردیم و این مسئله مطرح شد که حتی شیرخوارگاه‌ها نیز می‌توانند به متقاضیان صاحب صلاحیت واگذار شود که خوشبختانه این فرآیند در تمامی استان‌ها انجام‌شده است و به سبب حساسیت بالای این موضوع، مصاحبه از مؤسسین در ستاد مرکزی مجازی صورت پذیرفت و بهترین‌ها معرفی شدند تا شیرخوارگاه‌ها به این افراد سپرده شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در سال گذشته، تصریح کرد: ما با روند فزاینده فرزندخواندگی در چند سال گذشته روبرو شدیم و برای عبور از بروکراسی اداری سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد تا خانواده‌های متقاضی با پاسخ به سؤالات موجود در سامانه فرزند مورد تقاضای خود را به‌صورت موقت و دائمی در کشور پیدا کنند.

 

۴۸۰۰ خانواده با فرزندان چندقلو تحت پوشش بهزیستی هستند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بر حمایت از خانوارهای دارای چندقلو تأکید کرد و گفت: تمامی خانوارهای دارای فرزند ۳ قلو بدون توجه به دهک‌ها موردحمایت سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرند و به تعداد افراد خانوار (تا ۵ نفر) یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و از سایر خدمات مانند دریافت شیر خشک، پوشاک و ... بهره‌مند می‌شوند. سال گذشته علاوه بر ۴ هزار خانواده دارای فرزند چندقلو، ۸۰۰ خانوار دیگر به چرخه حمایتی وارد شدند و در حال حاضر جمعاً ۴۸۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند. همچنین خانوارهای دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا سه مشمول دریافت خدمات بهزیستی می‌شوند.

پذیرش بدون شرط معدل دانش آموزان دارای معلولیت در بنیاد علمی آموزشی 

وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء تحصیلی دانش آموزان و کمک به بهبود وضعیت تحصیلی آن‌ها به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد علمی آموزشی قلمچی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بنیاد قلمچی متعهد شده است تا تمامی دانش‌آموزان دارای معلولیت بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و ... تحت پوشش سازمان بهزیستی را بدون اعمال شرط معدل و بضاعت مالی و در هر شرایط سنی پذیرش و بورسیه کند.

اهدای ۸ هزار تبلت به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی

مسعودی فرید، ادامه داد: در دوران شیوع کرونا بیشتر خدمات مجازی شد این در حالی است که تعدادی از فرزندان تحت پوشش بهزیستی توانایی خرید تبلت یا لپ‌تاپ نداشتند لذا با همکاری بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها نزدیک به ۸ هزار تبلت به فرزندان امداد بگیر بهزیستی با حفظ کرامت انسانی اهداء شد.

بیمه روستایی و عشایری ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق بیمه روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم معلولان و زنان سرپرست خانواری که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند، می‌توانند از این بیمه برخوردار شوند و اکنون بیش از ۳۰ هزار خانوار زن سرپرست دیگر که جز مددجویان بهزیستی قلمداد می‌شدند تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند. یکی دیگر از اقدامات بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار حمایت از کسب‌وکار بود؛ لذا بازار مجازی برای کسب‌وکار آن‌ها ایجاد شد و از اواخر سال گذشته، ۵۸ گروه همیار زنان در ۲۰ استان مجوز اخذ فروش در فضای مجازی دریافت کردند.

فرید در خصوص توانمندسازی زنان و خانواده گفت: علاوه بر ۲۴۰ هزار خانواده تحت پوشش توانستیم ۵ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار پشت نوبتی را وارد چرخه حمایتی کنیم.

ساماندهی ۷۰۰ کودک کار و خیابان

وی با اشاره به اهمیت موضوع کودکان کار و خیابان از تدوین طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای جذب کودکان کار و خیابان، شناسایی عنبیه و غربالگری، پذیرش اولیه، ساماندهی و توانمندسازی را در خود جای‌داده است به‌طوری‌که با همکاری سازمان‌های غیردولتی سال گذشته ۷۰۰ کودک در تهران شناسایی کردیم که حدود ۸۰ درصد اتباع خارجی هستند و برای هر کودک پرونده مددکاری اجتماعی تکمیل شد و پس از بررسی خانواده کودک، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند به شرطی که کودکان، مجدد برای کار به سطح شهر نروند که مددکاران این موضوع را بررسی می‌کنند اما برای کودکان اتباع تا زمانی که در مراکز میان‌مدت حضور دارند شرایط دوستدار کودک برای آن‌ها فراهم است تا تعیین و تکلیف شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول