اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نرخ جدید کرایه تاکسی در یاسوج هنوز ابلاغ نشده است/ مردم از خطوط اتوبوسرانی استفاده کنند

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری یاسوج با اشاره به اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی شهر یاسوج هنوز ابلاغ نشده گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی تخلف است.

نرخ جدید کرایه تاکسی در یاسوج هنوز ابلاغ نشده است/ مردم از خطوط اتوبوسرانی استفاده کنند

ضرغام خلقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در خصوص افزایش کرایه تاکسی برخی مسیرهای شهر یاسوج گفت: طبق معمول هر سال کرایه تاکسی باید افزایش داده شود که در سراسر کشور این کار انجام شده،افزایش‌ کرایه را تعرفه و به شورای شهر اعلام کردیم اما هنوز مصوب نشده است.

رئیس تاکسیرانی شهر یاسوج هر‌گونه افزایش کرایه تاکسی را خودسرانه دانست و عنوان کرد: افزایش کرایه‌ها که در برخی مسیرها گزارش شده تخلف است، حتی چندین نوبت با متخلفین برخورد شده است.

وی با اشاره به اضافه شدن اتوبوس به سیستم حمل و نقل شهر یاسوج افزود: اتوبوس به مسیرها اضافه کردیم و هفته‌های اول رایگان کار کردند اما متاسفانه مردم چون به تاکسی عادت کردند استقبالی نمی‌کنند به همین دلیل هم رانندگان تاکسی هم خودسرانه کرایه‌ها را افزایش می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه برخی اقشار ضعیف در حاشیه شهر یاسوج ساکن هستند و ما رعایت حال این افراد را داریم گفت: کرایه تاکسی در یاسوج چندان بالا نیست اما همین کرایه پایین برای اقشار ضعیف هم سنگین است از طرفی برخی مسیرها تاکسی زرد وجود ندارد و برای رفع مشکل بیکاری و امرار و معاش افراد تاکسی موقت گذاشته‌ایم تا عده‌ای مشغول به کار شوند، نمی‌شود ما برای این رانندگان تامین معاش کنیم اما کرایه اضافه از مردم بگیرند.

خلقی‌پور با اشاره به کرایه پایین اتوبوس، مینی بوس و ون‌ها گفت: یکی از دلایل عدم استقبال مردم از اتوبوس عدم همراهی و همکاری اصحاب رسانه است، رسانه‌ها همواره گزارشاتی در خصوص نبود خطوط اتوبوسرانی شهر یاسوج  داشته و از ما انتقاد می‌کردند اما حالا که اتوبوس وارد سیستم شده همکاری نمی‌کنند، حتی صدا و سیمای مرکز استان مراسم افتتاح را پخش نکرد که مردم در جریان قرار بگیرند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به کمک سازمان تاکسیرانی بیایند و مسیرها و ایستگاه‌هایی که دارای اتوبوس هستند را به اطلاع مردم برسانند حیف است خطوط اتوبوسرانی در  مرکز کهگیلویه و بویراحمد که حدود یک دهه تعطیل بود باز هم تعطیل باشد.

وی بیان کرد: استقبال مردم از خطوط اتوبوسرانی به نفع خود آنها و مایه دلگرمی ما در سازمان اتوبوسرانی است، اگر استقبال خوب باشد خطوط بیشتری را وارد سیستم می‌کنیم اما متاسفانه می‌بینیم از همین تعداد  ۱۰_۱۲ عدد اتوبوسی که وارد خط شده استقبالی نمی‌شود.

رئیس تاکسیرانی شهرداری یاسوج بیان کرد: اتوبوس در روز باید ۸۰۰ نفر را جابه‌جا کند اما تعداد مسافران به ۱۵_۱۶ نفر هم نمی‌رسد، رسانه به کمک بیایند و با اطلاع‌رسانی ایستگاه‌های اتوبوس زمینه استقبال مردم را فراهم کنند.

وی در پایان با تاکید مجدد بر استفاده مردم از خطوط اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: افزایش کرایه تاکسی خودسرانه است و برخی رانندگان از ما جلوتر حرکت می‌کنند شورای شهر هنوز تعرفه افزایش کرایه تاکسی را به ما اعلام نکرده است، ضمن اینکه به مردم توصیه می‌کنیم از اتوبوس استفاده کنند تا قیمت تاکسی‌ها هم اصلاح شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول