اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آنچه باید در مورد سهام عدالت بدانیم/ جاماندگان نگران نباشند

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز توصیه کرد: فعلا بازار بورس نزولی است سهامداران عدالت برای فروش و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام نکنید تا سهام عدالت به ارزش واقعی خود برسد.

آنچه باید در مورد سهام عدالت بدانیم/ جاماندگان نگران نباشند

اکبر حیدری مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: اراده مجلس شورای اسلامی بر تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت بوده که در این راستا این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و منابع مالی آن نیز در کمیسیون تلفیق دیده شده است که باید در بودجه سال جاری  عملیاتی شود. اما با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، احتمالا پس از انتخابات در خصوص جاماندگان سهام عدالت اخبار جدیدی را خواهیم شنید.

وی در ادامه در خصوص افراد جزو ۶ دهک پایین جامعه و مشمولین نهادهای حمایتی  که جزو جاماندگان سهام عدالت هستند، افزود: مشمولین نهادهای حمایتی از جمله معلولان بهزیستی  در اجرای طرح جاماندگان سهام عدالت  در اولویت قراردارند.

برای فروش سهام عدالت عجله نکنید!

این مقام مسؤول با بیان اینکه دارندگان سهام عدالت را از ارائه  درخواست فروش نهی می کنیم؛  یادآور شد:  کسانی که سهام عدالت دارند، صبر کنند تا فراز و نشیب های بازار سرمایه بگذرد و  سهام عدالت به ارزش واقعی خود برسد و فعلا برای فروش سهام اقدام نکنند.

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و تسهیم سهام وراث

وی از واریز  مرحله دوم  سود سهام عدالت در ماه رمضان خبرداد و در خصوص سهام عدالت فوت شدگان گفت: توزیع قهری این سهام در حال انجام بود و به دلیل اقدام شرکت سرمایه گذاری مرکزی برای الکترونیکی کردن این فرآیند و توقف اختیار انجام آن توسط دفاتر پیشخوان، مدتی است متوقف شده است. اما با توجه به اینکه حدود ۳ میلیون نفر از سهام داران عدالت فوت شده اند و سهام وراث تعیین تکلیف نشده است، با پیگیری های انجام شده  به زودی و در صورت عدم توانایی شرکت مربوطه در الکترونیکی کردن فرآیند توزیع سهام وراث، این امر دوباره از طریق دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد. ورثه فعلا باید اقدامات مربوط به پیش از تسهیم سهام از جمله انحصار ورثه را انجام دهند.

سامانه ۱۵۶۹ برای کسب اطلاع از وضعیت سهام

حیدری در ادامه یادآور شد: در صورتی که سود سهام عدالت برای برخی سهامداران واریز نشده است، سهامداران از هر نقطه از کشور می توانند  با شماره تلفن ۱۵۶۹ بدون کد ۰۲۱ تماس بگیرند و با ارائه کد ملی، در خصوص ایرادی که در فرایند توزیع ایجاد شده و یا در مورد  آخرین وضعیت سود و دارایی خود، کسب اطلاع کنند.

کارت اعتباری سهام عدالت نگیرید!

وی با اشاره به نزولی بودن بازار سرمایه، سهامداران را به عدم استفاده از  کارت اعتباری سهام عدالت توصیه کرد و گفت:با انجام  این امر  توثیق سهام در نزد بانک صورت می گیرد و اگر مردم پس از یکماه مبلغ دریافت شده را تسویه نکنند به وام ۳ ساله با سود ۱۸ درصد تبدیل می شود و اگر اقساط وام را پرداخت نکنند، سهام آنها راسا توسط بانک به فروش می رسد. در بازار نزولی بورس کشور شرایط مناسبی برای توثیق نیست اما در صورت اضطرار مالی می توانند از طریق سامانه های غیرحضوری بانک های ملی و تجارت انجام دهند و این وام برای خرید کالا و خوار و بار است و به صورت نقدی به مردم پرداخت نمی شود.

ثبت نام در سامانه سجام ضروری نیست

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی ثبت نام در سامانه سجام اجباری نیست و بازه زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است، افزود: کسانی که در گذشته سود سهام عدالت دریافت کرده اند، سود سهام آنهااز طریق همان سامانه پرداخت می‌شود و ضرورتی برای ثبت نام وجود ندارد. اما در صورتی که سهام داران عدالت قصد فروش سهام و یا دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را دارند باید در سامانه سجام ثبت نام و  از طریق آن برای احراز هویت اقدام کنند.

هشدار در مورد کلاهبرداران با عنوان سهام عدالت!

وی در خصوص کلاهبرداری‌هایی که با عنوان سهام عدالت انجام می شود به مردم هشدار داد: در صورتی که فرآیند جاماندگان سهام عدالت آغاز شود، به صورت غیر حضوری خواهد بود و از هر گونه پیامک و وب سایت‌هایی که منشا کلاهبرداری دارد مردم باید پرهیز کنند . ضمن اینکه  وضعیت دارایی و وُسع درآمدی مردم از طریق سامانه موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا شده و مشمولان سهام عدالت از طریق همین سامانه  شناسایی می‌شوند و توسط سامانه‌های رسمی دولتی و حکومتی به آنها اطلاع رسانی می شود که مشمول سهام هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول