اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی»

دبیر جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران بسیج دانشجویی از برگزاری اولین دوره این جشنواره با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی» خبر داد.

برگزاری جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی»

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ فاطمه خزائی دبیر اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران در نشست خبری گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود که دانشجویان، فارغ­‌التحصیلان، اساتید و کارکنان دانشگاه­ها می­‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد دوران دفاع مقدس گفت: ایشان می‌فرمایند اینکه تصور شود که هنر دفاع مقدس در جامعه ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این خطای بزرگی است و از اشتباهات فاحش است و تحقیقاً پر مشتری‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف، آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود چه در زمینه فیلم، سینما و چه در زمینه کتاب، خاطره، داستان.

خزائی با بیان اینکه اولین دوره این جشنواره با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی» در 13 موضوع برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بین‌المللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیان‌نور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی خواهر، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج و نقش دانشجو در دوران دفاع مقدس از جمله این موضوعات هستند.

وی اظهار کرد: جشنواره مذکور در ۷ بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، موشن­گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی؛ شعر شامل آزاد، سپید، کلاسیک؛ ادبیات داستانی شامل رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه؛ فیلم کوتاه شامل داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه؛ تئاتر شامل تئاتر، تعزیه‌خوانی، نمایشنامه؛ عکس شامل تک عکس، مجموعه عکس؛  موسیقی شامل آواها و نواها برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز استان تهران در ادامه افزود: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠ و آئین اختتامیه در بازه زمانی ١ الی ١٣ خردادماه سال جاری خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان باید آثار خود را با ذکر مشخصات و نام کامل صاحب اثر به همراه ارسال یک قطعه عکس پرسنلی از متقاضی در پیام­رسان ایتا یا تلگرام به شماره 09917225585 ارسال کنند و آثار مکتوب یا تصویری در قالب یک لوح فشرده DVD و در سه نسخه با کیفیت بالا به دبیرخانه استانی ارسال شود، همچنین صفحه اینستاگرام ارتباطی جشنواره به آدرس @tashkilat_khademi است.

لازم به ذکر است دبیرخانه دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران در شهرری، خیابان امام حسین علیه السلام، خیابان شهید وفایی­پور، طبقه همکف، معاونت فرهنگ­سازی بسیج دانشجویی دانشگاه­های استان تهران فعال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول