اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید قدرت و ارتقای تجهیزات محورهای حرکت هوانیروز است

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با تشریح خدمات این پایگاه گفت: تولید قدرت، ارتقای تجهیزات و خدمت به مردم سه محور حرکت هوانیروز است.

تولید قدرت و ارتقای تجهیزات محورهای حرکت هوانیروز است

سیدقاسم خاموشی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: بیست و یکم فروردین ماه سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی و نیز ۲۹ فروردین، روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی، فرصتی برای تبیین خدمات و دستاوردهای این نیروی اقتدار آفرین است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با اشاره به فرازهایی از زندگی شهید سپهبد صیاد شیرازی و شهید سپهبد قرنی در دفاع از ولایت، تمامیت ارضی، مبارزه با ناامنی‌ها و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: این ۲ سپهبد شهید الگوی تمام عیار ارتشی مکتبی ولایی هستند و امروز سیره و سلوک حرکتی آن‌ها سرمشق جوانان نیروی زمینی ارتش است.

وی تصریح کرد: صحنه‌ها و فرازهای مختلف زندگی و مبارزات شهید صیاد شیرازی در نقش دانشجو، استاد، رزمنده و فرمانده و نیز طراحی عملیات‌های حساس دفاع مقدس، امروز برای اقشار مختلف ارتش الگوی راه و درسنامه ارزشمندی برای ارتقای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارتش است.

امیر خاموشی اظهار کرد: هوانیروز به عنوان بازوی هوایی نیروی زمینی در واقع بخشی از نیروی زمینی است که در سال‌های دفاع مقدس در کنار نیروی زمینی ارتش، سپاه، بسیج و دیگر رزمندگان و همچنین اجرای شناسایی و رزم در عمق خاک دشمن، و نیز ترابری تاکتیکی نیروهای اطلاعات رزمی و نجات خلبان‌های سانحه دیده نیروی هوایی و هوانیروز در عمق دشمن نقش آفرینی کرد و حماسه‌های بسیاری خلق کرد.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش اضافه کرد: بی‌شک این بخش از نیروی زمینی ارتش در همه عملیات‌های مشترک و غیر مشترک اجرا شده توسط ارتش یا سپاه در عرصه‌های پشتیبانی و امدادی  نقش تاثیرگذاری داشت و حماسه‌های خلبانانی چون شیرودی، کشوری، سهیلیان و پیشگاه‌ هادیان در تارک تاریخ این سرزمین ماندگار شد.

وی به نقش هوانیروز در سال‌های پس از دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: حضور در برنامه‌های امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و اورژانس هوایی و مناطق صعب‌العبور از جمله نقش‌هایی است که در سال‌های پس از دفاع مقدس در کارنامه هوانیروز قرار گرفت.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش به نقش آفرینی موثر سربازان وظیفه در تولید قدرت بازدارنده برای کشور اشاره کرد و گفت: امروز بخش عظیمی از نیروی انسانی در پایگاه چهارم هوانیروز‌‌ارتش سربازان وظیفه هستند که این سربازان، امانت مردم و جامعه نزد ما هستند و لذا تلاش مجموعه فرماندهی این پایگاه حفظ کرامت و عزت این عزیزان و در عین حال آموزش و افزایش توانمندی و اعتماد به نفس در این جوانان به عنوان مدیران و نسل آینده کشور، است.

امیر خاموشی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و همه گیری آن در جامعه، اضافه کرد: امروز مفتخرم که بگویم در حدود ۱۴ ماه شیوع این ویروس منحوس، هیچ موردی از تلفات انسانی سربازان را در این پایگاه در اثر ابتلا به با این ویروس نداشته‌ایم که این موضوع محصول افزایش آگاهی، نظم و انضباط معنوی و عملی حاکم بر فضای خدمت سربازان پایگاه و حفظ کرامت و احساس مشارکت این جوانان در کنترل و هدایت شرایط موجود است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش ابراز امیدواری کرد: هر یک از از سربازان پس از ترخیص از خدمت و حضور در جمع خانواده و جامعه به عنوان سفیر و مدیر سلامت در جامعه اطراف خود نقش آفرینی کنند و نظم و انضباط و وجدان کاری تمرین شده در طول خدمت سربازی‌شان را در جامعه اطراف خود تسری دهند.

 

وی نگهداری و ارتقای بالگردها را از دیگر برنامه‌های هوانیروز در سال‌های پس از دفاع مقدس برشمرد و افزود: باز آماد دهها فروند انواع بالگردهای شکاری ترابری و شناسایی و الحاق آن به ناوگان پروازی پایگاه در سال ۱۳۹۹ و نیز تجهیز این بالگردها به سامانه‌های آتش‌نشان، سوخت رسان و سامانه‌های جدید تسلیحاتی و پروازی و نیز دوربین های دید در شب باعث ارتقای قدرت آتش و عملیات این پایگاه را به همراه دارد.

امیر خاموشی ادامه داد: حضور در رزمایش‌های مختلف و ارتقای کمی و کیفی آموزش‌ها متناسب با تهدیدات روز از دیگر برنامه‌های این پایگاه در راستای تولید قدرت و ارتقای توانمندی‌های هوانیروز است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال «تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» اضافه کرد: مجموعه هوانیروز با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با حداقل هزینه‌ها زمین‌های قابل کشت این پایگاه را تحت کشت باغی و زراعی صنعتی درآورد تا علاوه بر تولید قدرت و امنیت برای کشورمان در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی و نیز تولید هوای پاک برای کلانشهر اصفهان به سهم خود نقش ایفا کند.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته خلبانان این پایگاه صدها ساعت پرواز امدادی در قالب پروازهای اورژانس هوایی در استانهای مرکزی و شمال استان فارس برای خدمت به مردم انجام دادند و امروز این آمادگی در مجموعه پایگاه چهارم هوانیروز به منظور گسترش خدمات پروازی در سایر مراکز مهم جمعیتی وجود دارد تا پس از آماده شدن زیرساخت‌ها و شرایط نقش آفرینی کند.

امیر خاموشی اظهار کرد: در اینجا لازم است از پشتیبانی‌های مستقیم و رهنمودهای امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و نیز امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تقدیر و تشکر کنم و اعلام دارم مجموعه پایگاه هوانیروز در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور، منویات فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای عزیز و ارائه خدمت به مردم حسب سلسله مراتب فرماندهی تا پای جان آماده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول