اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیر کشت بهاره

رییس امور آب مهاباد از رهاسازی 5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره این شهرستان خبر داد و گفت: این رهاسازی به طور میانگین به میزان ۶ مترمکعب در ثانیه و به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیر کشت بهاره

رضا جهین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، از رهاسازی 5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این رهاسازی به طور میانگین به میزان ۶ مترمکعب در ثانیه و به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی افزود: طبق آخرین آمار، حجم آب پشت سد این شهر به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۰ میلیون مترمکعب کمتر است.

رییس امور آب مهاباد تصریح کرد: سهمیه بخش کشاورزی از آب ذخیره شده پشت این سد، ۸۵ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است و این میزان آب پیش‌بینی شده در چهار مرحله در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می‌گیرد که زمان رهاسازی آب با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی خواهد بود.

جهین گفت: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۵۴ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار به طور تقریبی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲ متر کمتر است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد ۲۹ متر مکعب برثانیه کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است، ادامه داد: هم اکنون دبی خروجی آب از سد این شهرستان با توجه به نیاز کشاورزان برای آبیاری کشت بهاره مزارع متغییر است.

رییس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی جاری ۳۰۷ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده است، اضافه کرد: اول هفته گذشته نیز مرحله اول رهاسازی سهمیه احیای دریاچه ارومیه از سد مهاباد به حجم ۲۵ میلیون مترمکعب به اتمام رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول