اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

راه‌اندازی « پویش قرآنی در بهشت» از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها/ تلاش برای تولید محتوای قرآنی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره راه‌اندازی پویش در بهشت؛ گفت: یکی از برنامه‌های ما در کنار این پویش راه‌اندازی نهضت تولید محتوای قرآنی است.

راه‌اندازی « پویش قرآنی در بهشت» از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها/ تلاش برای تولید محتوای قرآنی

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نشست خبری " پویش قرآنی در بهشت " گفت: فضای فعالیت‌های دینی و معنوی هیئت های مذهبی و شبهای قدر یکی از شاخص‌های جدی فرهنگ دانشگاهی است. همان تربیت‌شدگان این جنس فعالیت های دینی و مذهبی، در شرایط کرونایی محور فعالیت های مواسات و همدلی، فعالیت‌های جهادی و خیریه و کمک به کادر درمان در سطح جامعه هستند.

وی افزود: طراحی و اجرای محافل آموزشی و مراسم مجازی در مناسبت‌ها و هیأت‌های مذهبی مجازی، جایگزین فعالیت‌های حضوری و مراسم‌های گذشته شده است.

رستمی با  به اشاره به برخی فعالیت‌های شاخص و حضور پرتعداد و پرشور دانشجویان و اساتید در برخی فعالیت‌ها درباره آمار برخی فعالیت‌های سال گذشته نهاد در شرایط کرونایی گفت:  در گذشته حدود 800 گروه تبلیغ مجازی در فضای دانشگاهی در حوزه مشاوره و تبیلغ دین فعالیت داشتند که سال گذشته این مبلغان با استفاده از فضای مجازی مخاطبان بسیار بیشتری را پوشش دادند. همچنین سال گذشته 130 مرکز نیکوکاری با مشارکت دانشگاهیان در 130 دانشگاه کشور راه‌اندازی شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: همان طور که یکی از استراتژی‌های فرهنگی نظام سلطه اجرای کمپین‌های بزرگ در جهت ترویج اندیشه‌های غربی و واگرایانه در سطح جوامع دیگر است، نهاد هم با طراحی پویش قرآنی در بهشت تلاش کرده است یک مواجهه هم‌سنج با این استراتژی‌های فرهنگی در حد توان خود داشته باشد.

وی گفت: ما نگران هستیم که با کمتر شدن نشاط معنوی و پویایی در سطح جامعه دانشگاهی و ایجاد گسست در این امواج پرشور و فرهنگی سال‌های گذشته دچار افت این فعالیت‌ها در فضای پساکرونا شویم، لذا با طراحی این پویش قرآنی در بهشت تصمیم داریم محیطی برای ایجاد نشاط معنوی فرهنگی در این عرصه انجام دهیم و با استقبال حداکثری مخاطبان از این جنس فعالیت‌ها، شاهد یک رزمایش فرهنگی دینی و تربیتی در اتمسفر فضای معنوی ماه مبارک رمضان باشیم.

رستمی افزود: ماه رمضان همیشه قله فعالیت‌های معنوی و تبلیغی دانشگاهی بوده و همان طور که در عرصه فردی، فصل اوج سیر و سلوک معنوی انسان مسلمان است،‌ در برش اجتماعی نیز همین نقطه اوج سیر و سلوک معنوی جامعه دانشگاهی را در این ماه در سال‌های گذشته مشاهده می‌کردیم که نباید این نقطه اوج را از دست دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ضرورت تعظیم شعائر مذهبی در همین شرایط کرونایی که نهاد هم می‌توانست با بهانه قرار دادن شرایط کرونایی به دنبال اتفاقات فوق‌العاده نباشد که بر اساس آیات قرآن از تقوای قلب شمرده است و ضرورت به‌روزرسانی و بازطراحی شیوه‌ها و فرآیندهای تعظیم شعائر در شرایط  جدید دانشگاه‌ها و این تحرک و شور و نشاط معنوی در تعظیم شعائر، خود از نشانه‌های بن‌مایه‌های قوی فرهنگ اسلامی در شرایط مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله شرایط کرونایی است.

وی تصریح کرد: شرایط بلایای طبیعی مانند کرونا جامعه انسانی و انسان دانشگاهی به دلیل اضطراب و افسردگی و سایر مسائل معنوی، بیش از سایر اوقات به فعالیت‌های معنوی و ارتباط با خداوند متعال نیازمند است و ما هم باید با اهتمام و تلاش بیشتری برای پاسخگویی به این نیازهای روحی مخاطبان اقدام کنیم.

رستمی یادآور شد: برخی صاحبنظران هم معتقدند که شرایط کرونایی منجر به فردگرایی و انزواگرایی برای بشریت شده است، لذا ما خواسته‌ایم این با استفاده از فضای مجازی به این نیازها پاسخ مناسب داده شود.

وی افزود: از دستگاه‌های آموزش عالی، دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما و رؤسای دانشگاه‌ها و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های استانی دعوت می‌کنیم  که به این پویش بپیوندند و مشارکت فعالی داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: همچنین از چهره‌های فرهنگی و شخصیت‌های محبوب و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی که به اطلاع‌رسانی این پویش و حضور فکری و محتوایی در این پویش کمک کنند.همچنین از مسؤولان کشوری و مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسانی دعوت می‌کنیم که برای ارتباط مستقیم با دانشجویان و اساتید در این پویش حضور بهم رسانند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول