اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عدم شفافیت سیاسی اصلاح‌طلبان را سردرگم کرده است/ خاتمی و اکثر اصلاح‌طلب‌ها با تندروهای جریان خود مرزبندی نمی‌کنند

کارشناس مسائل سیاسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: اصلاح‌طلبان حاضر نیستند هزینه برخورد با افراد تندروی خود را بدهند، درحالی‌که آنها باید با نیروهای تندرو خود برخورد کنند.

عدم شفافیت سیاسی اصلاح‌طلبان را سردرگم کرده است/ خاتمی و اکثر اصلاح‌طلب‌ها با تندروهای جریان خود مرزبندی نمی‌کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با عباس سلیمی‌نمین، کارشناس مسائل سیاسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

برخی اصلاح‌طلبان بیشتر با نیروهای خارج از نظام پیوند دارند

- برخی اصلاح‌طلبان بیشتر با نیروهای خارج از نظام پیوند دارند و طبیعتا نمی‌خواهند در چارچوب قوانین کشور عمل کنند.

- به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان ‌انگیزه و تلاشی برای جدا کردن ساختارشکنان از جریان خود را ندارند، لذا این نقد به رهبری جریان اصلاح‌طلب و به‌ویژه ‌خاتمی نیز وارد است، هرچند اینکه وی با افرادی همچون تاجزاده همراه بوده باشد، بعید است.

خاتمی برای برخورد با چهره‌های تندروی اصلاحات هزینه نداده

- چرا اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند از بحث مشارکت در چارچوب نظام بهره بگیرند و هم حاضر نیستند با نیروهای ساختارشکن خود درتقابل قرار گیرند؟ این یک سوال جدی از اصلاح‌طلبان است که باید به آن پاسخ دهند.

- این ایراد به ‌خاتمی هم وارد است. این موضوع مربوط به زمان فعلی نیست و در گذشته نیز او نسبت به جریانات تندروی اصلاح‌طلب برخوردهای بسیار ملایمی داشت و حاضر نبود خود را در این وادی هزینه کند.

- سال ۸۸ افراد تندروی این جریان توانستند در کشور آشوب ایجاد کنند، اما دوسال بعد‌ خاتمی در انتخابات مجلس رای داد تا با این جریان تندرو که خواهان عدم حضور در انتخابات بوده‌اند، همراه نشده باشد.

- او با این حال هزینه‌ای برای اعلام عمومی این امر و مرزبندی با تندروهای جریان خود نداشت.

خاتمی از تندروها حساب می‌برد

- اصلاح‌طلبان حاضر نیستند هزینه برخورد با افراد تندروی خود را بدهند، درحالی‌که آنها باید با نیروهای تندرو خود برخورد کنند. این سهل‌انگاری قطعا برایشان هزینه خواهد داشت.

- آیا این جریان حاضر خواهد بود این هزینه را متقبل شود؟ قطعا پاسخ منفی است.

- ‌کرباسچی در این جریان احساس قلدری بیشتری دارد و از شخصیت‌هایی همچون تاجزاده که افراد جوساز و تخریب‌کننده هستند، ترسی ندارد، ولی ‌خاتمی از آنها حساب می‌برد، کمااینکه در گذشته نیز این‌طور بود و احتمالا وی در آینده هم از این افراد تندرو حساب خواهد برد.

عدم شفافیت سیاسی اصلاح‌طلبان را سردرگم کرده است

- به‌نظر می‌رسد چهره‌های معقول جریان اصلاحات حاضر نیستند موضع‌ تاجزاده را ترویج کنند.

- بسیاری از سیاسیون از افراد غوغاسالار حساب می‌برند و حاضر نیستند وظیفه خود را دربرابر آنها انجام دهند درحالی‌که باید مواضع خود را در قالب شفاف بیان می‌کنند.

- این ضعف در بدنه اصلاح‌طلبی وجود دارد و جای تاسف هم دارد؛ چراکه آنها تشخیص را برای جامعه خود سخت می‌کنند و نیروهایی که تحت‌تاثیر جریان اصلاح‌طلب هستند، دچار سردرگمی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول