اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توانگر: وزارت بهداشت با دست خالی تلاش مثال زدنی برای مقابله با کرونا داشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت بهداشت تقریبا با دست خالی تلاش مثال زدنی و درخوری برای مقابله با کرونا داشته است.

توانگر: وزارت بهداشت با دست خالی تلاش مثال زدنی برای مقابله با کرونا داشت

مجتبی توانگر عضو شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به نظر باید بین دولت و حتی بخش‌های آن و ستاد مقابله با کرونا تفاوت قائل شد. در داخل دولت، وزارت بهداشت تقریبا با دست خالی تلاش مثال زدنی و درخوری برای مقابله با کرونا داشته است.

وی افزود: کادر درمان یک حماسه ماندگار خلق کرد و خاطره رشادت‌های دوران دفاع مقدس را برای ما زنده کرد. مسئولان وزارت بهداشت هم در متن ماجرا پیگیری‌ها و تلاش‌های زیادی را داشتند و جا دارد به وزیر بهداشت و معاونان ایشان خداقوت بگوییم ولی مشکل اصلی در پشتیبانی ضعیف سایر بخش‌های دولت از وزارت بهداشت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: درباره ستاد مقابله با کرونا، متاسفانه قضاوت مثبتی نمی‌توانیم داشته باشیم. به ویژه در موضوع سفرهای نوروزی امسال که مجوز این ستاد برای سفرها، نقش مهمی در انتشار گسترده ویروس و اوج‌گیری پیک چهارم کرونا داشت. عجیب این که این مجوز با وجود مخالفت صریح وزارت بهداشت صادر شد.

توانگر در ادامه سخنانش در پاسخ به این پرسش که برخی می‌‌گویند ستاد مقابله با کرونا برای جبران زیان بخش گردشگری که طی یک سال اخیر بیشترین زیان را از شیوع کرونا دیده است، چنین مجوزی را برای سفرهای نوروزی داد. نظر شما چیست، گفت: بله به نظر استدلال دوستان همین بوده است ولی مطمئن باشید تعطیلی گسترده‌ای که اکنون ناگزیر از اعمال آن شده‌اند، زیان به مراتب بیشتری به نسبت رکود گردشگری در صورت ممنوعیت سفرهای نوروزی، به جا خواهد گذاشت. الان مجبور به تعطیلی بخش‌های بیشتری از فعالیت‌های اقتصادی شده‌ایم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: سازوکار تصیم گیری در ستاد مقابله با کرونا چگونه است که به نظر دستگاه تخصصی، یعنی وزارت بهداشت در این زمینه بی اعتنایی می کند؟

توانگر تصریح کرد: متاسفانه نحوه تصمیم‌گیری در این ستاد غیرشفاف است. ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم پیگیری کردیم تا از مجلس هم نماینده‌ای در این ستاد حضور داشته باشد. مهمتر از همه، نحوه بررسی و تصویب پیشنهادها در این ستاد است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گفته دکتر قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و نماینده مجلس در این ستاد، تصمیمات این ستاد بدون رای‌گیری و صرفا با جمع‌بندی شخص رئیس‌جمهور مصوب می شود.

وی اظهار داشت: این نحوه تصمیم‌گیری شخصی برای موضوع بسیار مهم و حساس و دارای ابعاد پیچیده تخصصی، واقعا تکان دهنده است. به ویژه زمانی که می‌بینیم در روزهای نخست اوج‌گیری موج چهارم کرونا، رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا به اطمینان اعلام می‌کند، موج چهارم نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا فروکش کرده است. آن هم در شرایطی که بیش از یک ماه از هشدارهای جدی وزیر و سایر مسئولان وزارت بهداشت در قبال اوج‌گیری موج چهارم گذشته بود.

توانگر در پاسخ به این سوال که مجلس برای اصلاح روند تصمیم گیری در این ستاد چه اقداماتی را می تواند و باید انجام دهد، گفت: دکتر شهریازی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به ترک فعل ستاد مقابله با کرونا و رئیس این ستاد اعلام شکایت کرده است و به نظرم دستگاه قضایی می‌تواند از باب ترک فعل وارد شود و با تعللی که ستاد کرونا در مواجهه با موج چهارم کرونا داشت، برخورد کند. مجلس هم حتما پیگیری خواهد کرد که نحوه تصمیم‌گیری در این ستاد اصلاح شود و دستگاه‌های تخصصی مربوطه یعنی وزارت بهداشت وزن بالاتری در تصمیم‌گیری در این ستاد داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول