اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

قوانین قدیمی سربازی نیاز به بازنگری جدی دارد

دبیر مجمع ملی جوانان کشور گفت: اصلاح قانون سربازی باید در اولویت کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی قرار گیرد و باید قوانین قدیمی دوباره بازنگری شوند.

قوانین قدیمی سربازی نیاز به بازنگری جدی دارد

امیر کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس ماده یک قانون نظام وظیفه عمومی برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون هستند و هیچ فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی را جزء در موارد مصرحه در این قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد.

وی ادامه داد: قوانین نظام وظیفه سربازی را برای همه‌ جوانان اجبار کرده است و کسانی که خدمت سربازی نروند و وارد غیبت بشوند، از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد از جمله عدم امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی و خروج از کشور.

دبیر مجمع ملی جوانان کشور اضافه کرد: در حالی که شرایط اجتماعی و سبک زندگی کاملا تغییر کرده است اصلاح قانون سربازی باید در اولویت کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی قرار گیرد و باید قوانین قدیمی دوباره بازنگری شوند. مدل سربازی با شرایط امروز جامعه پیش نرفته و می‌توان گفت یک مدل ناکارآمد برای جوانان کشور است.

وی ادامه داد: طبق گفته برخی از مسئولین با توجه به تعداد بالای سربازان غایب و فراری در کشور و بررسی سایر آثار سربازی اجباری به تأخیر در ازدواج و به دنبال آن کاهش جمعیت می‌رسیم.

کریمیان یادآور شد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی و نیرو‌های مسلح باید شکل نوینی از ارائه خدمت سربازی را در دستور کار قرار دهند.

کریمیان ادامه داد: طرح اصلاح سربازی اجباری، باید ترکیبی از اختیاری و حرفه‌ای شدن باشد و سربازان باید حقوق و مزایای مکفی را طبق پرداختی وزارت کار دریافت کنند.

وی با اشاره به توان و ظرفیت جوانان مختلف جامعه، گفت: همچنین باید براساس توان و تخصص جوانان برای ارائه خدمت سربازی بهره برد به این شکل که با توجه به تخصص جوانان مشمول از توان آن‌ها در حوزه‌های تخصصی در مناطق محروم و دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

کریمیان ادامه داد: در الگوی سرباز حرفه‌ای یا تخصصی معیار خدمت سربازی، تخصص‌ها و توانمندی‌های علمی مشمولان قرار گیرد و سربازان پس از گذرانیدن دوره مناسب آموزش نظامی، دفاعی در محیط‌های خدمتی تخصصی و علمی متناسب با رشته تخصصی به کارگیری شوند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: امید است نخستین مانع‌زدایی تولید و رونق اقتصاد، سربازی حرفه‌ای باشد و بدین شکل در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری، تولید و رونق اقتصادی در سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول