اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

افتتاح مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی توسط صالحی

مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران امروز توسط رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان رسما افتتاح شد.

افتتاح مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی توسط صالحی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران امروز (دوشنبه) در سازمان انرژی اتمی و توسط علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی رسما افتتاح شد.

 

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: امروز روز بسیار خوب و خوشحال کننده‌ای است. شاهد افتتاح مرکز ملی فناوری کوانتومی هستیم. آزمایشگاه‌هایی که دوستان در این چند سال زحمت کشیدند. مردم خواهند دید فرزندانشان چه قدم‌های بلندی را در قرن ۲۱ برداشتند. فناوری کوانتومی حوزه بسیار مهمی است مثل تحول در دنیایی که برق داشت و دنیای بدون برق. 

وی افزود‌: این فناوری در حوزه‌های مختلف مثل ارتباطات، شبیه سازی و ... کارایی دارد. سازمان انرژی اتمی از سال ۱۳۹۵ مطالعات را در این حوزه شروع کرد و الان به سرعت در این حوزه‌ قدم برمی‌داریم و با تعدادی از دانشگاه‌ها قرارداد بستیم و تجهیزات مکمل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها را در اختیارشان می‌گذاریم.

رئیس سازمان انر‌ژی اتمی اظهار داشت: روز به روز سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر شده است. هندوستان حتی در حد میلیاردی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند. به عنوان یک کشور پیشتاز در غرب آسیا از همه کشورها تا به امروز جلوتر هستیم. در حد بضاعت در قسمت‌های مهم آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی گفت: نقشه راه فناوری کوانتومی برای اتحادیه اروپا پنج شش سال پیش تعیین شده است. ما از ۱۳۹۵ شروع کردیم و خیلی عقب نیستیم، ولی سرمایه‌گذاری آنها با ما قابل مقایسه نیست. اما برکتی که در کار ماست، برکت بزرگی است. با سرمایه اندک و در یک بستر معنوی و اعتقادی کار می‌کنیم. شعار نمی‌دهم.

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین امروز در اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حادثه دیروز در تأسیسات غنی سازی نطنز قطعا یک خرابکاری بوده و افزود: ظرف چند روز آینده بخش قابل توجهی از خرابکاری‌هایی که دشمن انجام داده بود، جبران خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

 

 

لازم به ذکر است امسال در پانزدهمین سالروز بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای رونمایی و رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول