اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول کُرد: ترکیه در حال احداث مرز مصنوعی در عمق 32 کیلومتری سوریه است

رئیس مشترک شورای منطقه «تل أبیض» سوریه –وابسته به کُردها- خبر داد که ترکیه در حال ساخت مرز مصنوعی در عمق 32 کیلومتری خاک سوریه است.

مسئول کُرد: ترکیه در حال احداث مرز مصنوعی در عمق 32 کیلومتری سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حمید العبد» رئیس مشترک شورای منطقه «تل أبیض» سوریه –وابسته به کُردها- از سکوت جامعه بین‌الملل در قبال اقدامات ترکیه در شمال سوریه انتقاد کرد.

العبد به پایگاه خبری «هاوار» گفت که ترکیه از این سکوت سوء استفاده می‌کند و در حال ساخت مرز مصنوعی در عمق 32 کیلومتری خاک سوریه است.

وی تصریح کرد، تلاشهایی از سوی ترکیه صورت گرفت تا «مناطق اشغالی واقع در شمال مسیر بین‌المللی (ام-۴) از جنوب آن جدا شود و نشانه‌های این مسئله از طریق احداث پنج پایگاه نظامی در منطقه عین عیسی مشخص شده است».

این مسئول کُرد ادامه داد، عملیات احداث مرزهای مصنوعی در عمق اراضی سوریه در راستای «توسعه و مشروعیت‌بخشی به مناطق اشغالی است».

وی همچنین گفت که آمریکا و جامعه بین‌الملل چشم خود را به روی جنایات و تجاوزات ترکیه در سوریه بسته است.

این در حالی است که ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور، در حال تجهیز پایگاههای نظامی خود به سلاح سنگین و رادارهای پیشرفته در موازات بزرگراه ام-۴ هستند.

ترکیه از نوامبر گذشته تا به امروز، پنج پایگاه نظامی در اطراف شهر عین عیسی و در مجاورت این بزرگراه احداث کرده است.

ترکیه مدعی است که هدفش از عملیات در خاک سوریه، مقابله با شبه‌نظامیان کُرد است. با وجود این، دولت سوریه، حضور ترکیه در این منطقه را اشغالگرانه می‌داند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول