اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افراد سابقه‌دار نباید در شوراها مورد تأیید قرار گیرند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: هیأت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیداها دقت کامل کنند که برخی سوابق و تجربیات شورای شهر زنجان و بعضی از شهرهای دیگر استان که به خاطر تخلفاتی که داشتند و خسارات فراوانی به مردم و شهر وارد شد، دوباره تکرار نشود.

افراد سابقه‌دار نباید در شوراها مورد تأیید قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته درباره برگزاری انتخابات اظهار کرد: هیأت‌های اجرایی به ویژه فرمانداران که رئیس هیأت اجرایی هستند باید در این دوره از انتخابات رعایت قانون و مقررات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: عدم رعایت قانون توسط اعضای هیأت اجرایی زیبنده نیست بنابراین انتظار این است که تلاش شود، قوانین و مقررات در هیأت‌های اجرایی توسط برگزارکنندگان انتخابات به صورت کامل و دقیق رعایت شود.
وی ادامه داد: باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه گزارش دقیق و به هنگام از بروز  تخلفات را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا واکنش، پیگیری و اقدامات پیشگیرانه  لازم انجام شود.
رئیس شورای قضایی استان زنجان اضافه کرد: در برگزاری انتخابات دستگاه‌های اجرایی و متولی برگزاری انتخابات باید تعامل و رویکرد هم افزایی داشته باشند.
صادقی نیارکی با بیان اینکه مسؤولان امر در برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری توجه و اهتمام بیش از پیش داشته باشند، گفت: ما به عنوان سربازان انقلاب برای تحقق سیاست‌های نظام و مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید تمام تلاش خود را با اقدامات موثر انجام دهیم و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی رویکرد تمام مسؤولان باشد و نباید این رویکرد به چالش کشیده شود.
وی افزود: مسؤولان مراقبت گفتار و اقدامات خود باشند، دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات توسط مسؤولان گناه نابخشودنی  است چرا که این کار  به منزله  بازی در زمین دشمن  است.
عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان تاکید کرد: امروز روز امتحان پس دادن است باید خیلی بصیر و هوشیار بود، چرا که گاهی برخی صحبت‌ها و اقدامات و عدم بصیرت و سرباز پیاده نظام دشمن شدن خیانت به نظام و انقلاب است.
صادقی نیارکی افزود: در اندیشه اسلامی نگاه به مسوولیت این است که مسؤولان تا پایان روز خدمت، به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و کوتاهی در این امر گناهی نابخشودنی است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: کوتاهی مسؤولان امر در انجام وظایف توسط دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش شود و دستگاه قضایی صلاحیت رسیدگی به ترک فعلی‌ها را دارد و در صورت گزارش این امر و محرز شدن ترک فعل مسؤولان، برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.
صادقی نیارکی تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیداها دقت کامل کنند که برخی سوابق و تجربیات شورای شهر زنجان و بعضی از شهرهای دیگر استان که بخاطر تخلفاتی که داشتند خسارات فراوانی به مردم و شهر وارد شد و مراقبت شود، این افراد دوباره مورد تأیید قرار نگیرند و وارد عرصه انتخابات نشوند و این بی‌توجهی و کم‌کاری در تایید صلاحیت کاندیدها نباید تکرار شود.
وی با اشاره به اینکه چالش‌های دوره گذشته باید احصا و گزارش شود که در این جلسه این امر محقق نشد تا بوسیله چالش‌ها نقاط ضعف را برطرف کنیم و بر نقاط قوت بیفزاییم.
 معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: فرآیند ثبت‌نام شوراهای شهر در این دوره سخت بود، در استان 764 روستا داریم که ثبت‌نام انجام شد.
خدابخش مرادی نافچی افزود: در تمامی شهرها و روستاهای واجد شرایط ثبت نام از داوطلبان انجام شد که با پایان مدت ثبت نام در روستاها با افزایش ثبت‌نامی‌ها و در شهرها با کاهش 9 درصدی مواجه هستیم.
انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول