اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نیمی از سد اکباتان خالی است/ مصرف آب در همدان بالاست

معاون بهره‌برداری شرکت آب
و فاضلاب همدان با بیان اینکه نیمی از سد اکباتان خالی است گفت: مصرف آب در همدان یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

نیمی از سد اکباتان خالی است/ مصرف آب در همدان بالاست

حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تاکید بر اینکه بارش‌های چند سال آبی جاری خیلی ضعیف بود اظهار کرد: امیدواریم طی روزهای آتی فصل بهار شاهد بارش‌های گسترده‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد سد اکباتان پر است گفت: در مدت مشابه سال گذشته سد سرریز کرد اما اکنون نیمی از آن هم خالی است که امیدواریم به مرور وضعیت بهتر شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان تصریح کرد: سد اکباتان بخشی از آب شرب شهر همدان را تامین می‌کند که اکنون ورودی سد تقریبا متوسط ۲ هزار لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب در حال حاضر از سد، چاه‌ها، تصفیه‌خانه عباس‌آباد و بند خاکو است گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکی زمین بند خاکو و عباس‌آباد نیز به زودی فقط برای کشاورزی مصرف خواهد شد.

نیکداد با تاکید بر اینکه متاسفانه مصرف آب رو به افزایش است خاطرنشان کرد: مصرف در هر شبانه روز یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است در حالی که هنوز هوا هم گرم نشده است.

وی با بیان اینکه قطعی آب نداریم تصریح کرد:  فعلا قطعی نداشتیم اما از اوایل این هفته کنترل‌گرها بر روی تنظمیات تابستانه قرار گرفته تا بتوانیم فشار آب را کنترل کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول