اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش درمانگاه‌های سرپایی در کشور/ احداث اورژانس‌ بیمارستان شهید سلیمانی

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر افزایش درمانگاه‌های سرپایی و مراکز ۱۶ ساعته در تویسرکان برای کنترل و کاهش بستری‌ها موج چهارم کرونا، از احداث اورژانس برای بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی جدیدالاحداث شهید سلیمانی این شهرستان خبر داد.

افزایش درمانگاه‌های سرپایی در کشور/ احداث اورژانس‌ بیمارستان شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در جمع کادر درمان و اورژانس و مسوولان این شهرستان با اشاره به اینکه هر میزان خدمات‌رسانی به مردم انجام دهیم، کم است اظهار کرد: آسایش مردم ما را خوشحال می‌کند بنده خودم را مدیون مردم به ویژه خانواده شهدا می‌دانم.

وی با بیان اینکه زحمات بسیار زیادی در سطح استان برای مبارزه با کرونا کشیده شده است افزود: دانشگاه علوم پزشکی انصافا خوب کار کردند، در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها در کشور بدون اینکه مشکلات و مسائل را به وزارتخانه انتقال دهند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی آن‌ها را حل کرده و توانسته در مبارزه با موج‌های کرونا موفق عمل کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تقدیر از کادر درمان استان همدان، هدف اصلی این همه تلاش را حفظ سلامتی مردم دانست و بیان کرد: ما خواسته یا ناخواسته با موج چهارم کرونا در کل کشور مواجه شدیم که خیلی شدیدتر از سه موج قبل است؛ به نحوی که شانس انتقال کرونا در موج چهارم متوسط ۸ تا ۱۰ نفر رسیده است در حالی که قدرت انتقال کرونا در سوش اول بین ۴ تا ۶ نفر بود.

وی با بیان اینکه فعلا هیچ اقدامی به اندازه مراقبت‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها در مهار ویروس کمک نمی‌کند، تا انشاءالله چرخه واکسیناسیون تکمیل شود بیان کرد: تلاش وزارتخانه و مسوولان کشوری بر این است که از طریق تولید واکسن داخلی و ورود واکسن از کشورهای خارج مردم واکسینه شوند تا سلامت مردم حفظ و چرخه اقتصاد کشور و امور مردم به روند عادی برگردد.

کولیوند با تاکید بر اینکه در حال حاضر در مقابله با موج چهارم کرونا چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌ها نداریم البته این دستورالعمل‌ها باید سخت‌گیرانه‌تر انجام شود گفت: کنترل‌های سخت‌گیرانه چون کنترل تردد‌ها بسیار خوب و تاثیرگذار است چراکه سلامت مردم را تضمین می‌کند ممکن است برخی دلخور و به ما خورده بگیرند.

وی اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در تویسرکان را خوب ازیابی کرد و بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی جدیدالاحداث سردارسلیمانی را یکی از افتخارات شهرستان دانست و افزود: انشاءالله تلاش می‌کنیم با هماهنگی وزارتخانه و دانشگاه یک اورژانس بسیار خوب برای بیمارستان سردار شهید سلیمانی تویسرکان احداث شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور طرح شهید سلیمانی در راستای مهار کرونا را طرحی بسیار موفق خواند و تصریح کرد: اجرای این طرح نشان داد که با همدلی و وفاق می‌توان در هر زمان و برهه‌ای بر مشکلات غلبه کرد و موفق شد.

وی خطاب به پزشکان و کادر درمان و مسوولان تویسرکان تاکید کرد: ممکن است از نظر جسمی خسته باشید اما از نظر روحی سعی کنید بسیار سرحال و بانشاط به کار ادامه دهید تا ویروس کرونا را همه با هم ریشه کن کنیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه تا حد ممکن بر پیشگیری از بیماری تمرکز کنید اضافه کرد: مراکز ۱۶ ساعته را فعالتر و درمانگاه‌های سرپایی را بیشتر کنید هر میزان بتوانیم خدمات سرپایی را بیشتر کنیم بسترهای کمتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراحل اولیه «سرپایی» تجویز داروهای آنتی ویروس به بیماران را داشته باشید و کمک کنید که مردم کمتر نیاز به بستری داشته باشند.

لازم به ذکر است که رئیس سازمان اورژانس کشور از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان تویسرکان عیادت کرد.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول