اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد، گفت: نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه کردیم و به حمل و نقل ترکیبی توجه داشتیم و این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار می‌دهیم.

فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در باره جزئیات طرح جامع حمل و نقل اظهار داشت: چند تن از اعضای کمیسیون عمران در این باره سوالاتی داشتند؛ یکی از سوالات نماینده‌های کمیسیون عمران درباره طرح جامع حمل و نقل بود که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی توضیح داد: این طرح در سال‌های 98 و 99 توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شد، با توجه به این که کشور ایران از نظر ژئوپلتیک در یک نقطه کانونی چهارراه کریدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل و نقل راه با تفاهماتی که با کشورهای همسایه و کشورهایی که در کریدورها واقع شده‌اند همسو کرده‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی در این باره امضاء و مبادله کرده‌ایم که اهداف طرح جامع حمل و نقل را از جغرافیای کشورمان به یک جغرافیای بزرگ‌تر با رعایت الزامات ترانزیتی ارتقاء دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد و در دستورکار قرار دارد،‌ افزود: نظام حمل و نقل و لجستیک  و انبارداری و تدارکات باید در کشور به گونه‌ای تنظیم شود تا به صورت فرابخشی از رفت و آمدهای تکراری جلوگیری شود.

اسلامی اضافه کرد: ما نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه کردیم، به حمل و نقل ترکیبی توجه کردیم،‌ این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد، ضمن آنکه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» امروز مورد استفاده قرار می‌دهیم و طرح‌های توسعه‌ای برای زیرساخت‌های حمل و نقل را با این نظام جامع انطباق می‌دهیم.

وی افزود: این طرح را برای دولت هم فرستاده‌ایم و امروز در کمیسیون‌های دولت است و از آن جهت نیاز به مصوبه دولت داریم که طرحی فرابخشی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول