اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی کارخانه نوآوری در آذربایجان‌شرقی

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

راه‌اندازی کارخانه نوآوری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل قادری.فر، رئیس مرکز فناورهای راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امروز در مراسم افتتاح شتاب‌دهنده میزبان واحد آذربایجان‌شرقی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی و تبریز با داشتن دانشگاه‌های بزرگ و جامع همچون دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سطح آموزش عالی نقش خیلی مهم و راهبردی دارد.

وی افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی که در اوائل دهه ۸۰ ایجاد شد جزو پارک‌های علم و فناور برتر کشور است هر چند که جای کار زیادی وجود دارد.

قادری‌فر با اشاره به زیرساخت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، خاطر نشان کرد: معاونت علمی و  راهبردی ریاست جمهوری نگاه ویژه‌ای به آذربایجان‌شرقی دارد به همین منظور طی هشت سفر استانی از نزدیک با زیرساخت‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان آشنایی کاملی وجود دارد، تنها یک مورد که به نظر می‌رسد، محقق نشده است سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که با پیشتازی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و لطف و عنایت  دکتر پورمحمدی این موضوع نیز بر طرف می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم شتاب‌دهنده میزبان با استفاده از استعدادهای نخبگان جوان که در استان آذربایجان‌شرقی و تبریز وجود داشته و آماده کار هستند، راه‌اندازی می‌شود و این حرکت مقدمه‌ای برای تکمیل اقدامات بزرگ خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: کارخانه نوآوری استان با حمایت بنیاد نخبگان در حال تکمیل است و امیدواریم تا پایان کار دولت فعلی کارخانه نوآوری استان راه‌اندازی شود و باید گفت، برای این کار از ظرفیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز هم استفاده می‌کنیم و برای نقش‌آفرینی نخبگان برای توسعه و پیشرفت آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول