اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت‌های فرهنگی باید مستمر، حرفه‌ای و هنرمندانه باشد

مدیر کانون امام حسین(ع) خاوران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی باید مستمر، حرفه ای و هنرمندانه باشد گفت: ویژه‌برنامه آوای بندگی در ماه مبارک رمضان با سه محور جوانان، رسانه و خانواده در عصرهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

فعالیت‌های فرهنگی باید مستمر، حرفه‌ای و هنرمندانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی را برای شناخت استعداد ها و ظرفیت های بومی و محلی پدید می آورد که شناخت هر یک از آن ها می تواند اثر بزرگی در جامعه پیرامونی بر جای گذارد.

کانون های مساجد به عنوان اصلی ترین سنگر فرهنگی در شهر و روستا ها دلیلی برای دورهمی نوجوانان و جوانان با انگیزه شده است.

در این میان به کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهر خاوران رفتیم تا با فعالیت ها و دیدگاهشان بیشتر آشنا شویم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یک کانون موفق باید ظرفیت هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت بسیج، حسینیه و هیئت محله را با خود همراه کند ادامه داد: در کانون ما محور مردم هستند، یعنی سعی کردیم از ابتدا برای نیاز های مردم برنامه ریزی کنیم تا آن ها نیز نسبت به برنامه های فرهنگی کانون واکنش مثبت نشان دهند.

علی اصغر حسینی با اشاره به اینکه کانون امام حسین(ع) مطابق با امتیاز بندی سامانه ملی "بچه های مسجد" یکی از کانون های برتر شهرستان است ادامه داد: این کانون در بدو آغاز فعالیت، صندوق قرض الحسنه ای را با نگاه خود اشتغالی تأسیس کرد که ماهانه بیش از دویست میلیون ریال به اعضای کانون وام با سود ٢ درصد ارائه می دهد.

وی با تأکید بر اینکه کانون توانسته گره های مالی زیادی را در محله باز کند افزود: افق دید ارکان کانون بر فعالسازی یک کارگاه خیاطی و کار آفرینی برای عمده زنان کانون می باشد که تاکنون موفق شده ایم مکان آن را آماده کنیم و خیرین نیز می توانند در این راه به کانون امام حسین(ع) کمک کنند.

مدیر کانون امام حسین(ع) خاوران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی باید مستمر، حرفه ای و هنرمندانه باشد اظهار داشت: ویژه برنامه آوای بندگی در ماه مبارک رمضان سال گذشته به صورت برخط در فضای مجازی مورد استقبال ویژه ای قرار گرفت و امسال نیز این برنامه با سه محور جوانان، رسانه و خانواده در عصر های پنجشنبه پخش می شود.

علی اصغر حسینی از فعالیت های ایام کرونا یاد کرد و گفت: ما توانستیم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام نیازمندان محله را که حدود ۱٢۰ نفر هستند شناسایی کنیم و در مراحل گوناگون مواردی چون مواد غذایی، پوشاک، لوازم التحریر، تلفن هوشمند، مواد بهداشتی و کارت هدیه به آنها اهدا کنیم.

وی با بیان اینکه پیک دوم کرونا و همه گیری ویروس در سطح شهر وضع بسیار بدی را برای شهروندان به وجود آورد، خاطر نشان نمود: در زمانی که در هر هفته آمار مبتلایان شهر عددی دو رقمی بود، تمام مجموعه های فرهنگی خاوران توانستند بیش از ۶ هزار ماسک و مقدار قابل توجهی مواد بهداشتی در سطح شهر توزیع کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) جذب، تثبیت و شبکه سازی نوجوانان در سطح محله را امری مهم دانست و ادامه داد: این مسئله نیاز به همت والایی دارد که اتاق فکر کانون ما به این نتیجه رسیده که برای پیشبرد اهداف فرهنگی در هر شهر، باید یک شهرک فرهنگی با نگاه تربیتی بنا شود.

حسینی از کارکرد های شهرک فرهنگی یاد کرد و افزود: نوجوانان نیاز های مختلفی دارند که این مجموعه نیاز ها باید به صورت تخصصی رفع شود و این مهم جز به وسیله همه دستگاه های فرهنگی حل نمی شود و نیاز است تا کتابخانه، فرهنگسرا، معاونت های فرهنگی نهاد ها، بسیج و... در این شهرک فرهنگی نقش خود را پیدا کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص برنامه های سال ۱۴۰۰ می گوید: کانون امام حسین(ع) با محوریت کار تربیتی برنامه های خود را ترسیم کرده و سعی داریم ۱٢ اتفاق مثبت یعنی هر ماه یک رویداد را رقم بزنیم تا اینکه پایان سال افراد زیادی جذب کانون شده باشند.

مدیر کانون فرهنگی امام حسین(ع) به نقش پیشکسوتان در هدایت محله و کانون اشاره کرد و ادامه داد: کسانی بوده اند که از اول انقلاب در تمام جریان ها نقش فعالی داشته اند و باید نگاه و دیدگاهشان در تصمیم گیری ها مورد استقبال قرار گیرد.

علی اصغر حسینی در پایان از جشن تأسیس پنج سالگی این کانون یاد کرد و گفت: در سال های قبل همزمان با فرا رسیدن سال نو، جشنواره سبزه ها به همراه جشن تأسیس گرفته می شد که تصمیم داریم امسال این جشن را به صورت مجازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول