اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توسعه ۱۵ هکتاری شهرک صنعتی مرکزی لار

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با بیان اینکه شهرک صنعتی لار در فاز یک در دو متراژ ۹ و ۷ هکتاری احداث شده است، گفت: در قالب طرح توسعه، ۱۵ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی لار افزوده می‌شود که سند آن صادر شده است.

توسعه ۱۵ هکتاری شهرک صنعتی مرکزی لار

محمدرضا پیمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان درخصوص احداث جاده دسترسی به شهرک صنعتی مرکزی لار(منطقه خور)، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه، قرارداد لازم به پیمانکار طرح منعقد و کار شروع شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این مسیر نیاز به تملک‌کردن اراضی از مالکین خصوصی است، افزود: متأسفانه عده‌ای از مالکین راضی به واگذاری زمین‌های خود برای احداث جاده نیستند که با این وجود کار احداث جاده شروع شد ولی مالک زمین از شهرک‌های صنعتی شکایت کرد و طبق رأی  دادگاه و عدم حمایت مس,ولان لارستان، ما در پرونده محکوم شناخته شدیم.

پیمان‌فر با اشاره به اینکه با وجود برگزاری جلسات متعدد با مسوولان مختلف برای راضی کردن مالکین، متأسفانه عده‌ای راضی به انجام این کار نشدند، گفت: برای انجام چنین طرح‌های تنش‌زا نیاز به ورود مسئولان ارشد لارستان و حمایت آنان است.

این مسوول با تأکید بر اینکه طبق ماده ۸۱ قانون الحاق، ایجاد جاده دسترسی به ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی با دستگاه‌های خدمات‌رسان است، بیان کرد: پیگیری احداث این جاده مازاد بر وظیفه اداری ما است و از طرفی اگر شرکت شهرک‌های صنعتی این جاده را احداث کند، به جهت آنکه هزینه را از بودجه جاری خود پرداخت می‌کند، برای جبران آن می‌بایست قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی را افزایش دهد که این مهم به ضرر سرمایه‌گذار و تولیدکننده تمام می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا هزینه پرداخت شده از سوی سرمایه‌گذار کاهش یابد و سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا می‌شود تا با انتقال زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر طبق مواد قانونی، هزینه‌های تولید کاسته شود و از سویی هزینه مضاف بر صنعتگر تحمیل نشود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با بیان اینکه شهرک صنعتی لار در فاز یک در دو متراژ ۹ و ۷ هکتاری احداث شده است، ادامه داد: در قالب طرح توسعه، ۱۵ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی لار افزوده می‌شود که سند آن صادر شده است.

پیمان‌فر با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی لار برای اغلب افرادی که زمین دریافت کرده و کاری صورت نداده‌اند یا واحد آنان تعطیل شده‌، نامه اخطار خلع ید ارسال شده است، عنوان کرد: نزدیک به ۵۰ درصد این افراد یا زمین‌های خود را بازپس داده‌اند، به اجاره داده‌اند، فروخته‌اند یا شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی با اذعان به اینکه قیمت هر متر مربع زمین در شهرک صنعتی لار ۱۷۹ هزار تومان تعیین شده است، ادامه داد: در سال جدید به احتمال قریب به یقین افزایش قیمت خواهیم داشت که نحوه پرداخت هزینه‌بهاء خرید زمین ۲۰ درصد نقد و ۳۶ ماه قسط‌بندی است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با بیان اینکه طرح توسعه شهرک صنعتی «پشته‌سنگر» به میزان ۶۶ هکتار در دستور کار قرار دارد که در سال جدید به این مجموعه افزوده می‌شود، عنوان کرد: تمامی استعلام‌های مورد نیاز در زمینه‌های آب، برق، گاز، راه، محیط‌زیست، بهداشت و غیره اخذ شده و فقط تأییده مشاور زیست‌محیطی باقی‌مانده تا این اقدام به مرحله تأیید نهایی برسد.

پیمان‌فر با ابراز امیدواری برای رونق سرمایه‌گذاری با افزوده شدن ۶۶ هکتار به شهرک صنعتی پشته سنگر، گفت: در سال ۹۹، برای شهرک‌های صنعتی پشته‌سنگر و حسن‌لُری ۲۵۰ متر لوله خط انتقال آب بازسازی و لوله‌های جدید جایگزین شد و ۲۰۰ متر دیگر نیز در دستور کار مناقصه قرار دارد و در سال جاری مشکلات مربوط به آن این دو ناحیه صنعتی حل می‌شود.

وی با اذعان به اینکه طی سالیان گذشته زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های آسفالت، ایجاد روشنایی، ساختمان نگهبانی و غیره در نواحی صنعتی حسن‌لری و پشته‌سنگر فراهم شده است، اضافه کردک انتظار می‌رود در سال جاری این دو ناحیه صنعتی به شرکت خدماتی به عنوان صاحبان اصلی شهرک‌های صنعتی که خود صنعتگران هستند، واگذار شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان از تعیین هیأت امناء این دو ناحیه صنعتی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در پایان از همکاری همه‌جانبه اداره برق لارستان در پیشبرد کارها و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها در راستای رشد رونق تولید و برق‌رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول