اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات، موج کرونا در اصفهان فروکش نمی‌کند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نیازمند رعایت صد در صدی پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌های وضع شده هستیم، ولی با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات این موج سرکش فروکش نمی‌کند.

با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات، موج کرونا در اصفهان فروکش نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی شاه‌کلید جلوگیری از روند پرشتاب و موج بلند کرونا را ساکن شدن جمیعت و به حداقل رساندن ترددها و اجتماعات دانست و اظهار داشت: نیازمند رعایت صد در صدی پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌های وضع شده هستیم، ولی با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات این موج سرکش فروکش نمی‌کند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ۱۸۰۰ بیمار رسیده است، اظهار کرد: ظرفیت عادی بیمارستان الزهرا(س) تقریبا پر شده و تلاش می‌کنیم ظرفیت این بیمارستان را با ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت جدید افزایش دهیم، درحالی که با روند پر شتاب بیماری، این افزایش تخت نهایتا می تواند تا چند روز آینده پاسخگو باشد.

وی به افزایش تعداد تست‌های کرونا اشاره کرد و گفت: برخی روزها بیش از ۵ هزار تست گرفته می‌شود که بین ۲ هزار تا ۲۶۰۰ بیمار شناسایی می‌کنیم، ضمن اینکه نرخ مثبت شدن تست‌ها نیز بیش از ۴۵ درصد است که رقم بالایی است و نشان می‌دهد شیوع ویروس در جامعه بسیار زیاد است.

نجیمی  با بیان اینکه تعداد بیماران کووید۱۹ در استان روز به روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ بیمار کووید در بیمارستان‌های استان بستری کردیم که رقم بالایی است و با ادامه این روند کم کم به آستانه تحمل بخش درمانی و بیمارستان‌ها می رسیم که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از افزایش فوت بیماران کووید19 در استان اصفهان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های روزانه از عدد ۲۰ بالاتر رفته، این درحالی است که با این تعداد بیمار احتمالا هفته‌های آینده تعداد فوتی ها روند تصاعدی بگیرد و حتی احتمال دارد فوت روزانه ۵۰ بیمار در آبان ماه سال گذشته را رد کنیم.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که با تعداد بیشتر بیماران و نیاز به افزایش تخت حتی خارج از بیمارستان‌ها، کیفیت مراقبت از بیماران نیز تغییر کند و موارد فوت را تحت تاثیر قرار دهد.

نجیمی از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این نظارت‌ها تغییراتی در تردد افراد، باز بودن مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴، فعالیت ادارات و سازمان‌ها ایجاد کند، چراکه شاه‌کلید جلوگیری از این روند و موج بلند کرونا کاهش حضور افراد در جامعه و ساکن شدن جمیعت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش ترددها و تراکم جمعیت از ۱۵ اسفند سال گذشته را یادآور شد و گفت: این موج بلند کرونا به خاطر تغییرات، جابجایی‌ها و تحرکات بیش از حد جمعیت از نیمه اسفند به بعد بود.

وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نیز گفت: نسبت به دو هفته گذشته وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بهتر شده، ولی هنوز به حد قابل قبولی نرسیده که بتواند جلوی این تعداد بیمار و شیوع بیماری را بگیرد.

نجیمی با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونایی نباید نصفه نیمه اجرا شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از این موج بلند به رعایت صد در صدی پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی کامل مردم به محدودیت‌های وضع شده نیاز داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با تعطیلی نصفه نیمه و تعارفات این موج سرکش فروکش نمی‌کند، خاطرنشان کرد: نیاز داریم به طور کامل و جدی حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز محدودیت ها را حفظ کنیم، در غیر این صورت بعید است به این زودی روند بستری و فوت بیماران را کاهش دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول