اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی در دیدار فرمانده نیروهای سازمان ملل با وزیر خارجه سوریه

وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرمانده نیروهای سازمان ملل در جولان اشغالی بر لزوم شناسایی همه موارد نقض گسترده توافق آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی و برخورد با آن تاکید کرد.

بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی در دیدار فرمانده نیروهای سازمان ملل با وزیر خارجه سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جولان (آندوف) امروز(دوشنبه) با وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره نقض توافق سال ۱۹۷۴ مبنی بر جداسازی نیروها از سوی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل المقداد در دیدار با «آشوار هامال» بر موضع ثابت کشورش در حمایت از نیروهای آندوف تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که همکاری دولت سوریه با آندوف در راستای عمل به ماموریتی است که به این نیروها محول شده و به طور مشخص نظارت بر آتش‌بس و افشای موارد نقض توافقنامه جداسازی نیروها از سوی اسرائیل با حملات مکرر آن به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

وزارت خارجه سوریه گفت که شناسایی تخلفات اسرائیل می بایست شامل  همه مواردی شود که از آن سوی خط آتش بس یا از سرتاسر خاک لبنان علیه سوریه اتفاق می‌افتد و همچنین شامل همه اشکال مختلف حمایت آن از گروه‌های تروریستی است که به نیروهای حافظ صلح در جولان اشغالی هم حمله کرده‌اند.

المقداد نیز بار دیگر تصمیم‌های آمریکا را در نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل در به رسمیت شناختن جولان به عنوان خاک عربی اشغالی سوریه را  محکوم و برحق ثابت کشورش در بازگرداندن جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژوئن 1967 تاکید کرد و گفت: تصمیم اسرائیل بر تحمیل سلطه خود بر جولان اشغالی سوریه باطل است و هیچ اثر قانونی ندارد.

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز بر پایبندی این نیروها به ماموریت محول به آنها از سوی شورای امنیت و نظارت بر خط آتش بس در منطقه انفصال تاکید کرد و اقدامات آندوف در بازاستقرار نیروها در طول خط آتش‌بس و همچنین تدابیر مربوط به مبارزه با ویروس کرونا را برشمرد.

سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول