اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

همایش ملی انسان ۲۵۰ ساله در شیراز کلید خورد

دبیر علمی همایش ملی نظریه انسان ۲۵۰ساله گفت: همایش ملی نظریه انسان ۲۵۰ساله (اهل بیت علیهم السلام؛ تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف)، به همت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه، در شیراز برگزار می‌شود.

همایش ملی انسان ۲۵۰ ساله در شیراز کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد‌مهدی پوریزدان پرست، تبیین اندیشه سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین علیهم‌السلام و ارتقاء سطح معرفت و بصیرت آحاد جامعه و به خصوص قشر نخبه­‌ی حوزوی و دانشگاهی، نسبت به اندیشه­‌ها و شخصیت عظیم رهبر معظم انقلاب امام خامنه­‌ای مد ظله العالی را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اهمیت این امر در عمق بخشی به آگاهی عمومی، همگامی و استمرار آگاهانه­‌ آرمان‌های دین حنیف اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام، در این برهه‌ بسیار حساس از تاریخ معاصر که دشمنان دین و شریعت با هدف مقابله با کارآمدی اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک الگوی شاخص در دولت-ملت سازی اسلامی و نفوذ روز افزون اندیشه سیاسی اسلام در جهان، سیاست استحاله فکری، تحدید اسلام و آموزه­‌های انسان­‌سازی این دین حنیف را دنبال می‌کنند، دستیابی به نگاهی ساخت‌یافته و نظام‌مند و بینشی عمیق در این زمینه بیش‌تر احساس می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی نظریه انسان ۲۵۰ ساله(اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف) بر این باور است که این مهم جز به واسطه­‌ تعامل، هم‌فکری و هم‌گرایی فعال و مجدانه پژوهشگران، فعالان عرصه تبلیغ دین، اندیشمندان حوزه اندیشه سیاسی و فقه سیاسی اسلام، استادان و دانشجویان حوزه‌های علوم انسانی و علوم سیاسی، تمدن اسلامی و تاریخ ایران معاصر و طلاب علوم دینی، ممکن و مقدور نخواهد بود.

پوریزدان پرست گفت: اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س) با مشارکت نهادهای مهم تحقیقاتی و دانشگاهی، به دنبال برقراری ارتباطات گسترده­‌ علمی و بسیج حداکثری متخصصان پژوهشی و دانشگاهی است تا در گام نخست، تعاملات کارآمد و موثری را برای تحقق این هدف در سطح ملی بنیان بگذارد و در آینده­‌ نزدیک در قالب همایش دوسالانه در سطح بین المللی و با هدف تبیین اصولی مبانی اندیشه­‌های سیاسی اسلام و خاصه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی، میزبان نظریه‌پردازان، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی تأثیرگذار دنیای اسلام و جهان باشد.

دبیر علمی همایش ملی نظریه انسان ۲۵۰ ساله (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف) یادآور شد در اولین دوره این همایش، تحلیل گفتمانی نظریه انسان ۲۵۰ ساله و اندیشه سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام در کلام و اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هشت محور «عنصر جهاد و مبارزه سیاسی در زندگی ائمه معصومین علیهم السلام در جهت تشکیل حکومت اسلامی»، «تنوع ادوار و وحدت هدف (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها در عین یگانگی هدف)»، «تبیین تاریخی و تطبیق کارکردی ادوار چهارگانه امامت ازمنظر فرهنگ و سیاست»، «اندیشه سیاسی در اسلام»، «آینده­‌ گفتمانی نظریه انسان ۲۵۰ ساله در نوزایی تمدن نوین اسلامی»، «تحلیل گفتمانی نظریه انسان ۲۵۰ ساله»، «نقش هنر و ادبیات در بازتولید و ترویج معارف دین و تبیین نظریه انسان ۲۵۰ ساله»، «انقلاب اسلامی و نظریه انسان ۲۵۰ ساله»، «اندیشه انتظار و نظریه انسان ۲۵۰ ساله» و «تحلیل گفتمانی گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی از منظر نظریه انسان ۲۵۰ ساله» در اولویت قرار گرفت و بنا داریم در ادوار آتی موضوعات و سرفصل­‌های دیگری در زمینه اقتصاد، فرهنگ، هنر و ... در ذیل هدف­‌های همایش را از منظر مقام معظم رهبری مد ظله العالی بررسی و تبیین نماییم.

پوریزدان پرست در رابطه با گاه­‌شمار این رویداد علمی گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، مهلت ارسال اصل مقالات ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، اعلام پذیرش نهایی و داوری مقالات ۱۵ مهر ۱۴۰۰ و اختتامیه و زمان برگزاری همایش آذر ۱۴۰۰ خواهد بود.

 دبیر علمی همایش بیان داشت: نویسندگان و پژوهشگران علاقه­‌مند برای ارسال مقالات خود می­‌توانند ازطریق وب سایت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه www.kssi.ir و www.karimeh.com و شبکه­‌های اجتماعی مجازی 09177389817 اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول